سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

پیستون در موتورهای درونسوز تنها عضوی است که حرکت خطی رفت و برگشتی دارد و به همین خاطر سلامت کار آن اهمیت متفاوتی نسبت به دیگر قطعات piston 94 italkit موتور خواهد داشت. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بستهاست و سوپاپ هوا باز است. در میان سه رینگ پیستون، رینگ روغنی بالاترین فشار داخلی را دارا می­باشند. در واقع این تعداد لوله ها و نحوه اتصال آنها به یکدیگر است که آن را نامگذاری می کند. بنابراین کنترل فشار بازگشتی در وحله اول والبته نحوه انتقال گرمای موجود در درجه بعدی بسیار حائز اهمیت است. وی در باشگاه های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت آلمان سابقه بازی دارد. به طور معمول سه حلقه پیستون روی یک پیستون وجود دارد و عملکردهای متفاوتی را انجام می دهند. شاید در نگاه اول از دید یک فرد غیر متخصص تفاوت عمده ای بین این دو وجود نداشته باشد. از مزایای آلومینیوم می توان به سبکی و ضریب انتقال حرارتی بالا اشاره نمود در مقابل آلومینیوم دارای معایبی چون قیمت بالا و انبساط زیاد است. جنس پیستون را آلیاژی از آلومینیوم در نظر گرفته و با استفاده از المانهای ساختاری-حرارتی و اعمال شرایط مرزی بدست امده ، توزیع دما و همچنین تنشهای حرارتی ایجاد شده روی پیستون ، در دور موتورهای مذکور بررسی شده اند ، نتایج نشان دادند بیشترین دما در مرکز تاج پیستون و بیشترین تنش حرارتی روی نشیمنگاه پین رخ می دهد.

بطور ساده در هیدروموتورهای پیستونی از پیستون های یکطرفه استفاده می شود که باز شدن آن توسط فشار سیالی است که بر آن ها اعمال می شود و با برگشت خود سیال را تخلیه می کنند. اگر در مناطق گرم سیری زندگی می کنید باید آب رادیاتور را زودتر تعویض کنید. اگر چه تعویض آب رادیاتور یک امر ضروری است اما لازم نیست که به طور مکرر آن را تعویض کنید. در شکل زیر موقعیت پیستون در موتور خودرو را مشاهده می کنید ، پیستون ها با رنگ نارنجی نشان داده شده اند. پاسخ: در حالت پ ؛ چون فشار دست هم بر فشار هوا بالای بطری آب افزوده می شود، بنابراین آب با سرعت بیشتری از بطری خارج می شود. تنوع هدرزها از نظر ظاهری اگر بیش ازتنوع موتورهای احتراقی ساخته شده تا به امروز نباشد، کمتر از آن هم نیست. در واقع پس از مدلسازی ظاهری لوله ها، تحلیل دینامیکی جریان سیال موجود در لوله انجام می پذیرد و تمامی متغیر های موثر در رفتار سیال، بدون استفاده از ابزار های مختلف قابل اندازه گیری هستند. لازم به ذکر است برای دسته بندی هدرزها،شرکت های سازنده آنها را به صورت ترکیب عددی معرفی می کنند که بسته به شکل ظاهری آنها نامگذاری می پیستون یاماها ۱۲۵ شوند.

بهتر است در صورت رانندگی طولانی یک ساعت صبر کنید تا موتور به طور کامل خنک شود. گفت: مهمترین قضیه گل نخوردن است و این یعنی شخصیت تیم ما در حال شکلگیری است. این عمل یعنی هدایت و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق، در اکثر خودرو های امروزی توسط مانیفلد ها انجام می گردد. یعنی شما فقط سرسیلندر را تحویل میگیرید و روی خودرو نصب میکنید. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید. سپس با انواع آن آشنا می شویم و رفته رفته به جزئیات طراحی و اصول نصب آن می پردازیم. البته روغنسوزی انواع مختلفی دارد که در آینده بررسی خواهیم کرد . مطمئنا هر شرکت سازنده ای با توجه به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود، باید یک شکل از هدرز را طراحی کند. لذا شکل 1، مربوط به یک هدرز از دسته 1-2-4 می باشد. هدرز (Header) در بین علاقمندان به صنعت خودرو و تیونینگ موتور در داخل و خارج از کشور، واژه ای ناشناس نیست هرچند در میان عموم چندان هم اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد.

سپس مقداری آب مقطر و ضد یخ را با هم مخلوط کنید و بعد از اینکه میزان مایع درون منبع انبساط را چک کردید ، مایع آماده شده را به مخزن اضافه کنید. درحقیقت می توان گفت،درهدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. برای مثال در شکل 3-الف یک هدرز 1-4 را مشاهده می کنیم،که عدد سمت چپ تعداد ورودی و عدد سمت راست خروجی هدرز را بیان میکند که البته همواره به 1 ختم می شود. به طور مثال اگر دو خودرو با وضعیت یکسان، با اندازه پیستون های معین دارید، خودرویی که تعداد بیشتری از این قطعه دارد، قدرت بیشتری تولید می کند.معمولا در اکثر موتورهای احتراقی دارای چهار یا شش پیستون موتور هستند. اینجاست که خروج سریع و کامل گازهای حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند،چراکه در غیر اینصورت عمل احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون 50 پراید لطفا از صفحه ما بخواهید.