رای دهندگان کلگری به سمت راست خود نگاه می کنند و دانیل اسمیت را می بینند. این یک مشکل برای UCP است

یادداشت سردبیر: سی‌بی‌سی نیوز این تحقیق درباره افکار عمومی را در اواخر مارس، تقریباً دو ماه قبل از رأی دادن آلبرت‌ها در انتخابات بعدی در 29 می، سفارش داد.

مانند همه نظرسنجی ها، این نظرسنجی هم یک عکس فوری در زمان است.

این تحلیل یکی از مجموعه مقالاتی است که از این تحقیق بیرون می آید.


انتخابات بهار امسال نزدیک‌ترین رقابت از سال 2012 است، زمانی که محافظه‌کاران پیشروی راست میانه آلیسون ردفورد یکی را در برابر حزب راست پوپولیست وایلدروس بیرون کشیدند. یا رقابت در سال 1993، زمانی که محافظه‌کاران رالف کلاین وعده کاهش شدید بودجه علیه یک گروه لیبرال را دادند که از نظر مالی آنقدر جنگ‌طلب بود که لارنس دکور، رهبر وقت، پیشنهاد کرد. تعطیلی کلینیک های سقط جنین به عنوان یک اقدام ریاضتی

آنچه در سال 2023 داریم، شیب به مراتب واضح تر به چپ به راست است. ادغام Wildrose-PC باعث شده است که UCP بیشتر از محافظه‌کاران محافظه‌کار باشد و دموکرات‌های جدید همچنان یک حزب وابسته به اتحادیه و بی‌هیچ‌وجه مترقی باقی می‌مانند.

اما دانیل هتفیلدز و ریچل مک‌کویز باید در استانی پر از مرکزگرایان اختلاف نظر خود را حل کنند. و نتایج احتمالاً ارتباط زیادی با میزان دوری رای دهندگان از نخست وزیران احتمالی آنها از جایی که خودشان از نظر ایدئولوژیک در آن قرار دارند، دارد.

در نظرسنجی جدید Janet Brown Opinion Research/CBC News، از 1000 شهروند کلگاری پرسیدیم که در مقیاس 0 (سمت چپ) تا 10 (سمت راست) چگونه خود را می بینند. همانطور که براون دوست دارد در سخنرانی‌هایش بگوید، کلگری یک شهر میانه‌روی است که کمی به سمت راست متمایل می‌شود – یک تن 5s، با 6s و 7s بیشتر از 3s و 4s.

نظرسنجی براون همچنین از پاسخ دهندگان پرسید که چگونه رهبر UCP دانیل اسمیت و رهبر NDP راشل نتلی را در همان طیف طرح می کنند.

جای تعجب نیست که هیچ یک به عنوان یک مرکز گرا تلقی نمی شوند، اگرچه رای دهندگان به احتمال زیاد نتلی را در آنجا قرار می دهند.

کالگاری ها معتقدند رهبر جدید UCP از میانه راه دورتر است. آنها می گویند اسمیت بیشتر از نوتلی افراطی است. (زمانی که تقریباً یک سوم مردم کلگاری به اسمیت 10 می دهند، منظورشان معمولاً چاپلوس کننده نیست.)


اسمیت به رای دهندگان دلایل متعددی ارائه کرده است که او را بیشتر از سیاستمدارانی که به آنها عادت کرده اند، جناح راست بدانند، که از رهبری وی در وایلدروز در یک دهه پیش شروع شد.

او با بدبینی واکسن و مخالفت پرشورش با محدودیت‌های کووید، خود را خارج از جریان اصلی و فراتر از موضع قبلی جیسون کنی قرار داد، یک محافظه‌کار اصولی تقریباً به اندازه هر کسی (حتی اگر وضعیت اضطراری بهداشتی ناشی از بیماری همه‌گیر باعث سازش او شود).

گفت و گوی فاش شده با واعظ آرتور پاولوفسکی در مورد مشکلات قانونی او نمی توانست کمکی کند، با توجه به اینکه چقدر او به خاطر اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خود بدنام شده است.

اولین وعده اسمیت قبل از کمپین انتخاباتی، سیگنال واضحی بود که او تلاش می‌کند این حس – یا حداقل اتهامات – را از بین ببرد که از نظر ایدئولوژیک بیش از حد سفت و سخت است. تضمینی که برای ویزیت‌های بیمارستان یا پزشک هزینه‌ای را شروع نمی‌کنید، قولی نیست که باغ‌بانان معتدل شما باید بدهد.

یافته های نظرسنجی براون زمانی جالب تر می شود که به نظر طرفداران حزب نگاه کنید. اگرچه تعجب آور نیست که رای دهندگان UCP و رای دهندگان NDP رهبر مخالف را به عنوان یک رادیکال به تصویر می کشند – این چیزی است که جناح های خودشان به آنها می گویند که فکر کنند – نحوه نگاه آنها به رهبری طرف خود آشکار کننده است.


رای دهندگان محافظه کار متحد خود را بسیار معتدل تر از اسمیت می دانند. فقط 11 درصد فکر می کنند که او 5 یا 6 است، حتی اگر 39 درصد از آنها خود را در این موقعیت های میانه یا راست میانه قرار می دهند – و دو برابر بیشتر از آنها می گویند که او 9 یا 10 است تا اینکه بگویند در لبه طیف هستند. خودشان

آن را با روشی که رأی دهندگان احتمالی NDP برای رهبر خود و خودشان رتبه بندی می کنند، مقایسه کنید.


کلگاریایی‌هایی که قصد دارند به حزب نوتلی رای بدهند، به احتمال زیاد رهبر را به جایی که هستند، در منطقه 3، 4 یا 5 مرکز/چپ نزدیک‌تر می‌کنند. این دقیقاً با درک آنها از جهان بینی خودشان مطابقت ندارد، اما انتخابات به ندرت تلاشی برای انتخاب کامل است. بلکه مناسب ترین گزینه است.

این می تواند به توضیح برخی از یافته های دیگر نظرسنجی کمک کند، اینکه NDP در رقابتی ترین شهر انتخابات محبوبیت بیشتری دارد و اینکه اسمیت بسیار کمتر از رقیب اصلی خود محبوبیت دارد.

براون در مصاحبه‌ای گفت: «تقریباً مانند این است که رهبری یک ملاحظات مهم برای رأی‌دهندگان NDP است، اما رأی‌دهندگان UCP به نوعی احساس خود را نسبت به رهبران نادیده می‌گیرند».

این در واقع دومین انتخابات متوالی است که در آن نتلی بهترین دارایی حزبش در نظر گرفته می شد و رهبر UCP از محبوبیت کمتری نسبت به حزب آنها برخوردار بود. کنی در نظرسنجی ها برنده رقابت محبوبیت نشد، حتی اگر محافظه کاران متحد او در کل انتخابات پیروز شوند.

این بار هم، انتظار نداشته باشید که اغلب زمانی که جزوه های نامزد به صندوق پستی Calgarians می رسد، چهره یا نام اسمیت را ببینید. و انتظار داشته باشید که لبخند بزرگ نتلی در ادبیات کمپین نارنجی، همراه با شاید نام اسمیت با لحن های تهدیدآمیز برجسته شود.

براون گفت: «این بار، به نظر می رسد که ریچل نتلی بیشتر از سال 2019 برای مهمانی خود انجام می دهد، و اسمیت بیشتر از کنی در قبال حزب خود مسئول است.

لفاظی های حزبی سرسخت و فریادهای تجمعی برای ایجاد انگیزه در پایگاه فعال افراد عالی هستند. اما این عقل متعارف است که سیاستمداران به دنبال ملاقات با رای دهندگان در جایی که هستند – به همین دلیل است که این انتخابات، به ویژه در کلگری، به انگیزه دادن به مرکزگرایان منجر می شود.

و بر اساس آنچه تاکنون نوشته ام، حدس بزنید که کدام رهبر در این وسط بهتر عمل می کند.


NDP نه تنها در میان کلگاریایی‌هایی که خود را میانه‌رو می‌دانند، محبوب‌تر است، بلکه در میان افراد راست‌مرکز خفیف نیز آرا را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع، در میان تمام کلگاریایی‌هایی که می‌گویند 4، 5 یا 6 ایدئولوژیک هستند – و این بیش از نیمی از کلگاری‌ها است – حزب نتلی بیش از نیمی از آنها حمایت می‌شود، در مقایسه با یک سوم برای اسمیت.

اگرچه در کلگری، 7s و 8s هنوز هم اهمیت زیادی دارند، و اینجاست که UCP می‌تواند امتیازات حومه شهر را بالا ببرد.

هر دو حزب می خواهند که رهبرانشان تا حد امکان جریان اصلی، میانه رو و (به جرأت می گویم) خسته کننده به نظر برسند. واضح است که یک طرف در آن کار راحت تری دارد، اما اگر یک کشمکش ایدئولوژیک غول پیکر گل آلود نباشد، انتخابات چیست؟


نظرسنجی تصادفی سی‌بی‌سی نیوز از 1000 نفر از مردم کلگاری با استفاده از روش ترکیبی بین 23 مارس تا 6 آوریل توسط Trend Research مستقر در ادمونتون به سرپرستی انجام شد. نظرسنجی جنت براون نمونه معرف عوامل منطقه ای، سنی و جنسیتی است. حاشیه خطا +/- 3.1 درصد است، 19 بار از 20. برای زیر مجموعه ها، حاشیه خطا بزرگتر است.

این نظرسنجی از یک روش ترکیبی استفاده کرد که شامل تماس با پاسخ دهندگان نظرسنجی از طریق تلفن و دادن گزینه تکمیل نظرسنجی در آن زمان، در زمان راحت‌تر دیگر، یا دریافت لینک ایمیل و تکمیل نظرسنجی آنلاین بود. Trend Research با استفاده از یک لیست تصادفی از اعداد، متشکل از نیمی از تلفن ثابت و نیمی از شماره تلفن همراه، با افراد تماس گرفت. قبل از اینکه شماره تلفن دیگری به نمونه اضافه شود، شماره‌های تلفن تا پنج بار در پنج زمان مختلف روز شماره‌گیری شد.