راهنمای خرید هارد سرور

این کار عملکرد بسیار بیشتری را امکانپذیر میکند زیرا سرعت گذرگاه PCIe از گذرگاه SATA سریعتر است. استفاده کمتر از انرژی برق که یکی از مهم ترین مزایای استفاده از دیسک های SSD میباشد این امکان را فراهم میکند که براحتی آنها را در کامپیوتر های پرتابل مثل لپتاپ ها مورد استفاده قرار دهیم. دلیل اینکه SSD ها چنین عملکرد بالایی را ارائه میدهند این است که سرعت درایو توسط اجزای مکانیکی محدود نمیشود. هارد SSD فاقد اجزای مکانیکی قابل حرکت می باشند و این یک مزیت است. و آیا من می توانم به جای استفاده از یک هارد دیسک سرور، از یک هارد دیسک Desktop با همان مشخصات بر روی سرور استفاده کنم یا نه؟

طول کابلهای SATA حد اکثر به یک متر می رسد و وظیفه انتقال برق و اتصال به منبع تغذیه نیز به وسیله دو کابل کاملا افزایش هارد سرور مجازی مجزا انجام میشود. در نهایت باید گفت که هر یک از هارد درایو های SAS و SATA ویژگیهای خاص خود را دارند. در درایوهای جدیدتر که با گاز هلیوم پر شدهاند، به طور مجازی این لرزشها حذف شدهاند زیرا چگالی گاز هلیوم، یک هفتم چگالی هواست. این سوال احتمالا برای خیلی از ادمینهای مجازی سازی پیش آمده که چرا قیمت SSD ها اینقدر متفاوت هستش. با ارتباطی که بین SMART Array Controller و Systems Insight Manager وجود دارد، SMART در هارد درایوهای HPE قادر به پیشبینی خرابیهای احتمالی میشود.

اما همین Duty Cycle برای هارد های SATA ای که بر روی Desktop ها و PC ها قرار می گیرند به گونه ای طراحی شده است که صرفا 20 تا 30 درصد از زمان در طی سال را بتوانند بدون وقفه کار کنند. در زمان نگارش این مقاله، بالاترین حجم هارد سرور متعلق به هارد ۱۶ ترابایتی است. یک نمایشگر LED نیز وضعیت هارد را گزارش میدهد. قابلیت اطمینان بیشتر نیز یک عامل کلیدی برای درایوهای قابل حمل است. از آنجا که دیسک های SSD شامل موتور های Spindle نیستند پس عملا نیروی برق آنچنانی برای کارکردشان نیز نیاز ندارند از این رو در مصرف برق کمتر نقش کلیدی ایفا میکنند.

از آنجا که دیسک های SSD هیچ گونه قطعه محرکی ندارند و تمام داده ها در تراشه های حافظه ذخیره میشوند حتی افتادن دیسک SSD روی جسم سخت مانند سنگ نیز ممکن است باعث خرابی آن نشود. مقاومت این دیسک از هارد دیسک های HDD بیشتر است زیرا قطعه مکانیکی در آن وجود ندارد و مانند فلش مموری هایی(Flash Memory) با حجم و اندازه بزرگتر هستند. تقریبا وزن هارد دیسک های HDD هفت برابر وزن دیسک های SSD است. SSDها نیز بیشتر از HDD قابل اعتماد هستند. کابل SAS میتواند تا ده متر طول داشته باشد و نیز نکته جالب در مورد آن این است که دیگر نیازی به استفاده از کابل مجزای برق وجود ندارد، چون کابل SAS به صورت همزمان قدرت انتقال برق و دادهها را دارا می باشد.