رئیس Moderna می گوید ، کانادا “در انتهای خط نیست” برای واکسن COVID-19

رئیس یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که در حال توسعه یکی از امیدوار کننده ترین کاندیدهای واکسن COVID-19 است ، می گوید با وجود انتقاد از برنامه خرید دولت از مخالفان محافظه کار ، کانادا در مورد دریافت دوز واکسن خود از کشورهای دیگر عقب نیست.

نوبر عفیان ، بنیانگذار و رئیس Moderna ، روز یکشنبه به خبرنگار سیاسی سیاسی رزماری بارتون ، روز یکشنبه گفت: “کانادا در پشت خط نیست.”

آفیان گفت: از آنجا كه كانادا از جمله اولین كشورهایی است كه با مدرنا پیش خرید می كند ، تا زمانی كه واكسن ایمن و مvesثر باشد و به تأییدیه قانونی برسد ، این كشور بخش مشخصی از دوزهای اولیه شركت را دریافت می كند.

عفیان در مصاحبه ای در مورد گفت: “افرادی که مایل بودند زودتر از موعد و با اثبات حتی کمتر اثبات ، میزان تأمین مورد نظر خود را برای ورود به سیستم اطمینان دهند.” رزماری بارتون زنده.

“هیچ اتفاقی که متعاقباً رخ داده است نمی تواند روی آن تأثیر بگذارد.”

واکسن mRNA مدرن در حال حاضر در آزمایشات بالینی فاز 3 است و داده های اولیه منتشر شده دو هفته پیش نشان می دهد که 94.5 درصد موثر است.

میلیون ها دوز تهیه شده

دولت فدرال در 5 آگوست با Moderna توافق کرد که 20 میلیون دوز واکسن خود را تهیه کند ، با این گزینه برای تهیه 36 میلیون دوز اضافی. فقط چند روز بعد ایالات متحده از معامله حداکثر 500 میلیون دوز در حالی خبر داد که انگلیس و اتحادیه اروپا تنها در دو هفته گذشته با Moderna معامله کردند.

بر اساس تحقیقات موسسه جهانی بهداشت دانشگاه دوک ، در مجموع ، کانادا حدود 358 میلیون دوز از هفت شرکت خریداری کرده است – بیشترین سرانه در هر کشور در جهان.

تماشا کنید | دولت فدرال فشار می آورد که چه زمانی کانادایی ها واکسن COVID-19 دریافت می کنند

همانطور که سایر کشورها جدول زمانی می دهند ، دولت ترودو با س questionsالات فاحشی روبرو می شود که کانادایی ها چه زمانی واکسن COVID-19 می دهند. اما وظیفه پیچیده ارائه دوزها به عواملی که هنوز در هوا هستند بستگی دارد. ساعت 2:00

علی رغم این خبرهای امیدوار کننده ، دولت لیبرال این هفته تحت فشار شدید قرار گرفت تا جدول زمانی را برای زمان شروع تلقیح کانادایی ها تعیین کند زیرا کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلیس و آلمان همه برنامه های خود را برای واکسیناسیون جمعیت خود در ماه دسامبر اعلام کرده اند.

پس از اینکه نخست وزیر جاستین ترودو گفت ، کانادایی ها برای واکسیناسیون باید منتظر بمانند زیرا اولین دوزهای هر واکسن به افراد در کشورهای تولید کننده واکسن تعلق می گیرد ، سیاستمداران مخالف و برخی نخست وزیران معتقد بودند که کانادا در برنامه ریزی خود از کشورهای دیگر عقب است.

مقامات فدرال روز پنجشنبه گفتند که اگر همه چیز خوب پیش برود ، ممکن است در اوایل سال 2021 حدود سه میلیون کانادایی – عمدتا کسانی که در “گروه های دارای اولویت بالا” هستند ، واکسینه شوند. یک روز بعد ، ترودو گفت که کانادا در مسیر واکسیناسیون تقریباً هر شخص است. که می خواهد تا سپتامبر 2021 شلیک کند.

اما مقامات جزئیات مربوط به برنامه دولت برای ایجاد واکسن را به محض اینکه چراغ سبز به آن واگذار کند ، ارائه داده اند.

نقدهای محافظه کارانه

در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه ، رهبر محافظه کار ارین اتول دیدگاه خود را تکرار کرد که کانادا در تهیه واکسن از کشورهای دیگر عقب است.

اوتول گفت: “در حالی که آمریکایی ها و انگلیس در مورد واکسیناسیون گسترده در طول دسامبر و ژانویه صحبت می کنند ، دولت ما اکنون در حال واکسیناسیون کانادایی ها تا ماه سپتامبر است.”

“ما باید به کانادایی ها نشان دهیم که برنامه ای برای واکسن وجود دارد.”

اوتول گفت که دولت ترودو پس از فروپاشی همکاری آن بین شورای تحقیقات ملی و تولید کننده واکسن چینی CanSino پس از ماهها تاخیر ، فقط توجه خود را به پیش سفارش ده ها میلیون دوز واکسن از شرکت هایی مانند Pfizer و Moderna معطوف کرد.

اوتول گفت: “من نمی توانم تمام تخمهای خود را در سبد چین قرار دهم.”

تأیید مقررات در انتظار است

شرکت ها با شروع تولید دوزها حتی قبل از انجام مطالعات در مورد اثر بخشی آنها ، به عنوان بخشی از تلاش جهانی برای تولید واکسن های COVID-19 در سریعترین زمان ممکن برای پایان دادن به همه گیری ، زمان لازم برای تولید واکسن را فشرده کرده اند.

Moderna در مرحله درخواست مجوز استفاده اضطراری با سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. به محض دریافت این مجوز توسط شرکت ، آفیان گفت که دوزهای ارسال را به کشورهایی که پیش سفارش داده اند ، از جمله کانادا ، آغاز می کند.

آفیان اظهار داشت که انتظار دارد حمل و نقل واکسن در سه ماهه اول سال 2021 به کانادا آغاز شود و میزان حمل و نقل باید در سه ماهه دوم و بقیه سال افزایش یابد.

این شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال 2020 در مجموع 20 میلیون دوز و در کل سال 2021 بین 500 تا 1 میلیارد دوز تولید کند.

Moderna ماه گذشته اطلاعات اولیه ایمنی و پیش بالینی را از آزمایشات فاز 1 و 2 با Health Canada به عنوان بخشی از روند بررسی نظارتی تنظیم کننده تنظیم کننده ارائه کرد. بهداشت کانادا باید هر واکسن COVID-19 را قبل از توزیع در کانادایی ها تصویب کند.

کارشناسان می گویند واکسن Moderna – که به دو عکس گرفته شده با فاصله 28 روز نیاز دارد – ذخیره و توزیع آن نسبتاً آسان خواهد بود زیرا این واکسن می تواند در دمای طبیعی یخچال از 2 C تا 8 C به مدت 30 روز ثابت بماند. در مقابل ، یک کاندیدای اصلی دیگر که توسط غول دارویی Pfizer آمریکا تولید شده است ، باید در دمای 70- درجه سانتیگراد حمل و ذخیره شود.

تماشا کنید | وزیر بهداشت در مورد نحوه برخورد دولت فدرال با تردید واکسن:

وزیر بهداشت پتی هادجو می گوید برخی تردیدها در مورد واکسن جدید “طبیعی” است و بر ارزش استقلال نظارتی تأکید می کند. 10:42

وزیر بهداشت پتی هاجدو گفت: به دلیل لیست طولانی عدم اطمینان ناشی از آزمایش های بالینی ناتمام ، بررسی های نظارتی مداوم ، و تولید و چالش های لجستیکی مربوط به توزیع ، دشوار است که در حال حاضر تعیین تاریخ زایمان برای هر یک از کاندیداهای اصلی واکسن انجام شود.

حاجدو گفت: “ما همه به عنوان یک دنیا ، اما مطمئناً به عنوان یک کشور ، نیز مایل به بیرون آمدن از این آشفتگی هستیم.”

“من به عنوان وزیر بهداشت کانادا ، روی کانادایی ها و روند خودمان متمرکز هستم ، اطمینان حاصل کنم که برنامه های زایمان به خوبی ارائه شده است و ما از نظر توانایی تولید انواع مختلف واکسن ، آنچه را که نیاز داریم ، داریم. “

حاجدو اضافه كرد كه اولویت اصلی او اطمینان از این است كه Health Canada آنچه را كه لازم است برای اطمینان از روند نرم و صحیح روند تنظیم مقررات به منظور اطمینان از ایمن و موثر بودن هرگونه واكسن مورد تأیید ، داشته باشد.