در حالیکه ایالات متحده و انگلیس قصد دارند واکسنهای خود را در ماه دسامبر منتشر کنند ، کانادا عمدتا درمورد توزیع سکوت می کند

دو نفر از نزدیکترین متحدان کانادا برنامه هایی را برای توزیع واکسن های جدید علیه ویروس کرونا ویروس جدید طراحی کرده اند که انتظار می رود اولین عکس ها در ماه دسامبر تحویل داده شود.

در همین حال ، کانادا درمورد نحوه توزیع نامزدهای واکسن امیدوار کننده در اینجا پس از چراغ تنظیم کننده های بهداشت کانادا سکوت کرده است – ارائه جزئیات جزئی ، در صورت وجود ، فراتر از وعده همکاری با استانها و سرزمین ها و خرید انبار سرد.

دولت فدرال حدود 358 میلیون دوز از هفت شرکت تهیه کرده است اما اطلاعات کمی در مورد چگونگی و زمان عرضه واکسن در دسترس است.

نخست وزیر جاستین ترودو امروز گفت: “دولت ما سخت تلاش کرده است تا ده ها میلیون دوز را تأمین کند ، بنابراین ما پس از آماده شدن واکسن ایمن و م effectiveثر برای کانادایی ها آماده می شویم.” دسترسی به واکسن ها

ترودو گفت كه كانادا – برخلاف آمریكا ، انگلستان و آلمان – فاقد هرگونه ظرفیت تولید واكسن داخلی است ، این بدان معناست كه هنوز كودكی از دوز دریافت نمی كند. وی گفت: ما مشتاقانه منتظر واکسیناسیون کانادایی ها در ماه های آینده هستیم.

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید کانادا ظرفیت تولید داخلی واکسن COVID-19 را ندارد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

دکتر Moncef Slaoui مشاور اصلی علمی Operation Warp Speed ​​- مأموریت ایالات متحده برای تولید واکسن ، تولید آن در مقادیر زیاد و بیرون کشیدن آن در جوامع است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قرار است در 10 دسامبر برای تصمیم گیری نهایی در مورد واکسن بسیار موثر Pfizer تشکیل جلسه دهد و اسلاوی گفت که بلافاصله تلقیح آغاز خواهد شد.

اسلاوی در مصاحبه با CNN گفت: “برنامه ما این است كه بتوانیم واكسن ها را ظرف 24 ساعت از زمان تصویب به سایتهای ایمن سازی ارسال كنیم.”

“من انتظار دارم که شاید در روز دو پس از تصویب ، در 11 دسامبر یا 12 دسامبر ، امیدوارم که اولین افراد در سراسر ایالات متحده ، در تمام ایالات ، در تمام مناطقی که وزارت بهداشت ایالات متحده به ما گفته اند واکسن

اسلاوی گفت در ماه دسامبر حدود 20 میلیون آمریکایی واکسینه می شوند و هر ماه 30 میلیون آمریکایی دیگر واکسینه می شوند.

از اکتبر ، Pfizer صدها هزار دوز در هفته تولید می کند – حتی اگر هنوز تصویب قانونی را دریافت نکرده است. این شرکت امیدوار است که بتواند 100 میلیون دوز در سال جاری و 1.3 میلیارد دیگر در سال 2021 در دسترس قرار دهد. هر بیمار به دو دوز واکسن Pfizer نیاز دارد.

سرویس بهداشت ملی (NHS) در انگلیس 1250 کلینیک محلی بهداشت را به عنوان مکان های واکسن تعیین کرده است که از اوایل اول دسامبر ، کارکنان آماده استفاده از واکسن در شیفت های 12 ساعته و هفت روز در هفته خواهند بود. انتظار می رود هر سایت کلینیک حداقل 975 نفر را در هفته تلقیح کند.

NHS قبلاً رزرو قرار ملاقات های واکسن را شروع کرده و بلوک هایی را برای گروه های اولویت دار تعیین کرده است. واکسیناسیون در انگلستان با ساکنان بزرگسال مسن در خانه های مراقبت طولانی مدت و کارکنان خانه های مراقبت ، از همه افراد 80 سال به بالا و کارکنان بهداشت و مراقبت های اجتماعی ، قبل از اینکه به افراد 75 سال یا کمتر ارائه شود ، آغاز می شود.

“من NHS را موظف کرده ام از هر دسامبر از اول دسامبر آماده باشم. تدارکات پیچیده هستند ، عدم قطعیت ها واقعی هستند و مقیاس کار گسترده است ، اما من می دانم که NHS ، با کمک فوق العاده خدمات مسلح ، مطابق وظیفه باشید “، هفته گذشته مت هانكوك ، وزیر بهداشت انگلیس به پارلمان گفت.

در ماه مه ، ایالات متحده از یک ژنرال بازنشسته چهار ستاره ارتش ، ژنرال گوستاو پرنا ، برای هماهنگی تلاش های توزیع استفاده کرد – یک کار عظیم که از ماه آینده میلیون ها دوز واکسن را از طریق مشارکت با ایالات متحده به هر ایالت اعزام می کند غول توزیع مواد مخدر McKesson.

پرنا یک ژنرال فرمانده سابق فرماندهی متریال ارتش ایالات متحده است که زنجیره تأمین جهانی ارتش را مدیریت می کند و به همین دلیل وی صلاحیت منحصر به فردی برای اداره چنین شبکه توزیع پیچیده ای را دارد.

پرنا در بیانیه ای رسانه ای گفت: “زیرساخت های بهداشت عمومی موجود در این كشور به خوبی آزمایش شده است – ما هر سال سقوط می كنیم وقتی آمریكایی ها واكسن آنفلوانزا را به تعداد زیادی دریافت می كنند. اما این اوقات طبیعی نیست.” “استفاده از توانایی برنامه ریزی نظامی و لجستیکی ما و ترکیب این روش با روش های اثبات شده ، به سیستم های موجود اجازه می دهد تا سریع واکسن را به مردم آمریکا رسانند.”

بیش از 1 میلیون بسته استاندارد – که 100 میلیون دوز واکسن را پوشش می دهد – توسط Operation Warp Speed ​​جمع آوری شده است.

ارتش و McKesson واکسن ها را به همراه کیت های جانبی با تمام وسایل مورد نیاز برای استفاده از آنها مانند سوزن ، سرنگ ، پد الکل و تجهیزات محافظت شخصی محدود توزیع می کنند.

فایزر یک مرکز مونتاژ در کالامازو ، میشیگان دارد و تولید کننده دارو قصد دارد از شرکت های حمل و نقل خصوصی مانند UPS و FedEx برای تحویل واکسن ها به بیمارستان ها و سایت های واکسیناسیون ظرف چند ساعت استفاده کند.

در حالی که عملیات Warp Speed ​​محموله های واکسن را تحویل می دهد ، این بیشتر به ایالت ها ، مناطق و کلانشهرهای بزرگ بستگی دارد که در نهایت دوزها را تعیین می کنند. همه 50 ایالت برنامه های توزیع COVID-19 را به مراکز کنترل بیماری (CDC) ایالات متحده ارائه داده اند.

CDC برای تنظیم دقیق روند استقرار بیش از 300 میلیون دلار به ایالت ها سرازیر شده است و ماه گذشته ، آژانس کتاب عمومی 75 صفحه ای را منتشر کرد که جزئیات آن از دستورالعمل های استخدام و ثبت نام ارائه دهنده واکسن ، نکات مربوط به ذخیره سازی واکسن و اطلاعات مربوط به کدام گروه ها باید برای صف اول در صف باشند.

CDC همچنین توافق نامه هایی را با زنجیره های بزرگ داروخانه های ایالات متحده CVS و Walgreens امضا کرده است تا در واکسیناسیون های محل در مراکز مراقبت طولانی مدت (LTC) که به ویژه تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند ، کمک کند.

ینس اسپان ، وزیر بهداشت این کشور روز یکشنبه گفت ، آلمان همچنین می تواند به زودی ماه آینده تزریق واکسن COVID-19 را آغاز کند.

اسپان گفت که از ایالت های فدرال آلمان خواسته است تا اواسط دسامبر مراکز واکسیناسیون خود را آماده کنند. وزیر گفت: “من ترجیح می دهم یک مرکز ایمن سازی آماده به کار داشته باشم که برای چندین روز غیرفعال بماند تا یک واکسن دارای مجوز که نمی توان آن را تجویز کرد.”

در مقایسه ، دولت فدرال کانادا درمورد آنچه که برای توزیع واکسن در نظر گرفته است ، اظهارنظرهای عمومی نکرده است.

دانشمندان کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) اخیراً راهنمایی های اولیه درباره اینکه چه کسی باید اولویت واکسن را بدست آورد ، صادر کرد.

آنیتا آناند ، وزیر خدمات عمومی و تدارکات هفته گذشته اعلام کرد که دولت قصد دارد بیش از 100 فریزر جدید برای کمک به ذخیره واکسن های COVID-19 ورودی از شرکت های Pfizer Inc و Moderna Inc خریداری کند.

روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که چرا به نظر می رسد کانادا بیشتر در رقابت برای توزیع واکسن عقب است ، پتی هاجدو ، وزیر بهداشت گفت که کل روند پیچیده است و بهداشت کانادا هنوز کاندیدای واکسن را تأیید نکرده است.

وی گفت: “من نمی توانم با فرایندهای نظارتی کشورهای متحد صحبت کنم. فقط می توانم با مال خودم صحبت کنم.”

حاجدو گفت که اداره بهداشت “در حالی که کانادا یک واکسن دریافت می کند” دست در دست هم با مقامات خرید برای توزیع واکسن کار می کند.

وی گفت: “همه بخشهای ما در حال حاضر ، شبانه روزی در واقع برای اطمینان از داشتن یك برنامه مشخص با استانها و مناطق تلاش می كنند كه آمادگی لازم را برای نصب واكسن ها به محض ورود آنها به خاک كانادا داشته باشیم.”