در اینجا چیزی است که برای رای دادن در انتخابات آلبرتا باید بدانید

آیا قصد دارید روز دوشنبه در انتخابات استانی آلبرتا رای دهید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید برای صاف و ساده کردن فرآیند وجود دارد.

رابین بل، سخنگوی Elections Alberta، به سوالاتی در مورد رای گیری های اولیه، تی شرت های سیاسی و اسنادی که باید همراه داشته باشید پاسخ داد.

مصاحبه زیر برای وضوح و طولانی بودن ویرایش شده است.


سوال: محل رای گیری خود را از کجا پیدا می کنید؟

زنگ: اگر در نظرسنجی های قبلی رای می دهید، می توانید در هر مرکز رای گیری در استان رای دهید. بیش از 300 مورد از آنها وجود دارد.

اگر از وب سایت ما دیدن کنید انتخابات.ab.ca، ابزاری به نام ابزار Where to Vote وجود دارد. آدرس خود را وارد کنید و هر یک از مکان های نزدیک شما را به شما نشان می دهد.

اگر در روز انتخابات در 29 مه رای می‌دهید، مکان رای‌گیری اختصاص داده شده است. سرویس Vote Anywhere تا روز انتخابات ادامه نمی‌یابد، بنابراین مکان رأی‌گیری در کارت محل رأی دادن به رأی‌دهندگان پست می‌شود.

اگر آن‌ها دیگر آن را ندارند یا اگر آن را دریافت نکردند، دوباره از ابزار کجا رای دادن بازدید کنید. آدرس خود را تایپ کنید تا محل رای گیری تعیین شده شما برای روز انتخابات را به شما نشان دهد.

س: شعب اخذ رای چه ساعتی باز هستند؟

زنگ: در روز انتخابات، شعب اخذ رای از ساعت 9 صبح تا 8 شب باز هستند

اگر در نظرسنجی‌های قبلی رای می‌دهید، کافی است شعبه رای‌گیری را که قصد بازدید از آن را دارید دوباره بررسی کنید، زیرا برخی از ساعت‌ها متفاوت است و همه آن‌ها در تمام پنج روز رای‌گیری باز نیستند.

س: برای رای دادن به چه نوع شناسنامه ای نیاز دارید؟

زنگ: برای رای دادن، باید نام و آدرس فیزیکی خود را ثابت کنید. اگر گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی آلبرتا دارید، می توانید آن ها را بیاورید.

در غیر این صورت، بسیاری از اشکال دیگر شناسه وجود دارد که ما آنها را می پذیریم.

اگر هیچ یک از شناسه‌های موجود در آن لیست را ندارید، می‌توانید کسی را نیز بیاورید تا شما را تضمین کند. آن شخص باید در همان منطقه رأی دهی که شما زندگی می کند، زندگی کند و باید شناسنامه داشته باشد. نمی توان آنها را نیز تضمین کرد.

س: آیا می توانید یک تی شرت سیاسی در حوزه رای گیری بپوشید؟

زنگ: تبلیغات در محل های رای گیری مجاز نیست. بدیهی است که نامزدها می توانند از محل رای گیری خود بازدید کنند و مانند هر کس دیگری رای خود را به صندوق بیندازند، اما ما از آنها می خواهیم که وارد شوند، رای خود را به صندوق بیندازند و نسبتاً سریع ترک کنند.

ما انتظار داریم که از کاندیداها سؤال شود و، می دانید، سلام و احوالپرسی به کارکنان در راه ورود و خروج داشته باشند، و این خوب است. اما مرزی بین دوستانه بودن و مبارزات انتخاباتی وجود دارد. بنابراین، به ویژه برای نامزدها، آنها باید از این قوانین پیروی کنند.

این قانون برای همه افراد دیگر اعمال می شود. از آمدن همه خوش آمدید، و ما درک می کنیم که همه دیدگاه های سیاسی متفاوتی دارند. اما ما از شما می خواهیم که در حین رای دادن آنها را به مردم بیان نکنید و به هیچ وجه سعی نکنید مردم را متقاعد یا ارعاب یا تهدید کنید. البته این در محل رای گیری قابل تحمل نخواهد بود.

س: آیا کارفرمایان باید برای رای دادن به شما مرخصی بدهند؟

پاسخ از سایت Elections Alberta:

قانون انتخابات، کارفرمایان را ملزم می‌کند که برای شرکت در انتخابات به شرح زیر مرخصی بدهند:

انتخاب کنندگان باید سه ساعت متوالی غیر کاری برای رای دادن در یکی از روزهای پیش رای گیری یا در روز انتخابات داشته باشند.

اگر برنامه کاری یک انتخاب کننده سه ساعت متوالی را در نظر نگرفته باشد، کارفرما باید مرخصی اضافی بدهد. کارفرما این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که چه زمانی به کارمند مرخصی بدهد، چه در روزهای قبل از رای‌گیری یا در روز انتخابات.

هنگامی که ساعات اضافی توسط کارفرما ارائه می شود، زمان داده شده باید پرداخت شود و هیچ جریمه ای نباید برای مرخصی کارمند اعمال شود.

مرخصی اضافی فقط برای رای دادن است. انتخاب کنندگان همچنین می توانند با رای گیری ویژه رأی دهند.

انتخاب کنندگانی که قبلاً رای داده اند، واجد شرایط مرخصی اضافی در روز رای گیری قبلی یا در روز انتخابات نیستند.

س: آیا اطلاعات مهم دیگری وجود دارد که به نظر شما ممکن است لازم باشد مردم بدانند؟

زنگ: فقط تاکید می کنم که اگر می خواهید از خدمات Vote Anywhere یا ایستگاه رای گیری سیار یا پایانه های کمک به رای دهندگانی که در زمان رای گیری پیش از رای گیری در دسترس هستند استفاده کنید، حتما قبل از ساعت 8 بعد از ظهر روز شنبه 27 مه از این گزینه استفاده کنید. آن زمان است که رای گیری پیشرفته به پایان می رسد.

بنابراین اگر رای گیری را تا 29 مه در روز انتخابات ترک کرده اید، باید از محل رای گیری تعیین شده بازدید کنید.

و مکان های رای گیری تعیین شده در روز انتخابات مجهز به پایانه های کمک رای دهنده نیستند. و بنابراین اگر می‌خواهید از آن فناوری استفاده کنید، من شما را تشویق می‌کنم تا قبل از پایان روز شنبه این کار را انجام دهید.