دانشگاه علوم پزشکی زنجان – Drug-it – واحد اطلاع رسانی دارو

هزینه این جراحی نیز با شاخص هایی مانند هزینه بیهوشی، بیمارستان خصوصی یا دولتی و تجهیزات موجود در بیمارستان، دارو و دستمزد جراح محاسبه می شود. 7. سیگار نمیکشند و دارو مصرف نمیکنند. زیادهروی در مصرف الکل یا سوء مصرف مواد مخدر نیز به بزرگ شدن سینه آقایان منجر میشود. ولی عوامل ژنتیکی از جمله وجود کروموزوم Y در نوزادان مذکر باعث ترشیح هورمون هایی چون تسترون می شود که سرانجام سینه مردان را از سینه زنان متمایز می سازد.گرچه اغلب بزرگی سینه در مردان (ژنیکوماستی) علت هورمونی ندارد ولی یکی از علت های بزرگ بودن سینه در مردان (ژنیکوماستی) وجود تسترون ناکافی یا ناکارآمد و یا عدم تعادل هورمونی مانند وجود هورمون های زنانه استروژن و یا تشریح غیرطبیعی هورمون پرولاتین در مرد است. معمولا در سنین بالای 65 سال ایجاد می شود و علت آن کاهش سطح پلاسمایی تستوسترون و تبدیل محیطی تستوسترون به استروژن است (آروماتیزاسیون محیطی) و در نتیجه نسبت استروژن به تستوسترون افزایش یافته که منجر به ژنیکوماستی می شود. این جراحی معمولاً از طریق ایجاد برش های کوچک روی سینه انجام می شود. اما گاها در تعدادی از جنین ها این اتفاق از حالت طبیعی خارج می شود و باعث تشکیل سینه سوم می شود.

برخی بیماری های خاص یا عوارض جانبی داروهای خاص نیز باعث بزرگ شدن سینه مردان می شود. از بزرگی سینه هایشان خجالت می کشند. با وجود به کار بردن انواع داروهای درمانی سایز سینه هایشان تغییر نکرده است. تنها بعضی از بیماران در هفته اول سینه هایشان متورم و کبود است که سپس رفع می شود. به مدت یک ثانیه در قسمت بالا بمانید و سپس به آرامی بازوهای خود را به موقعیت اصلی خود برگردانید. در این موارد موقعیت و اندازه نوک سینه و هاله آن نیز از نظر جراحی بهبود یافته و پوست اضافی نیز کاهش یابد. چرا که سرطان سینه به دلیل عوامل ژنتیکی، موقعیت جغرافیایی، عوامل محیطی، کار کردن با مواد شیمیایی، بیماری هایی سندرومی و بیماری های کبدی اتفاق می افتد. اولین موضوع مهم و حیاتی این است که بیمار از درمان خودسرانه و خانگی خودداری کند، چرا که عوارضس جدی برای او به بار می آورد. چرا که اگر فردی دارای افزایش وزن باشد باید تا رسیدن به وزن ایده آل خود برای انجام جراحی صبر کند. اگر زمانی که برای معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح معرفی می شوید ، ظرف مدت یک ماه به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین تکلیف به خدمت اعزام می شوید.

بیماران نیروهای مسلح در اولین فرصت با سونوگرافی هفته 35 بارداری به بعد، جهت گرفتن دفترچه بیمه نوزاد اقدام کنند. در این خصوص گرفتن راهنمایی از کارشناسان و متخصصان شرکت میتواند شما را در این امر یاری نماید. در سونوگرافی پروستات ( ترانس رکتال) تصویری از غده پروستات یک مرد و بافت اطراف آن گرفته می شود. در واقع بافت زمینه ای برای تشکیل پستان در مردان هم وجود دارد و در صورت رسیدن محرک های خاصی (مانند هورمون ها) بافت پستانی شروع به رشد می نماید. امروزه با توجه به پیشرفت های که در زمینه پزشکی و روش های نوین جراحی به وجود امده است پزشکان برای جراحی از تکنیک های جدیدی استفاده می کنند که روش لیپوساکشن یکی از این روش های موفق است بدون وجود کوچکترین جای زخمی انجام می شود از این رو در برخی مواقع از دستگاه لیپوساکشن برای خارج کردن چربی استفاده می کنند. اما در ژنیکوماستی عواملی که در بالا گفته شد دخیلند. پزشک آزمایشاتی را تجویز خواهد کرد که مطمئن شود عارضهای که با آن مواجه است ژنیکوماستی است. هنگامی که توسط یک جراح پلاستیک مجرب و متخصص انجام شود. از این رو فرد بیمار با مراجعه به پزشک متخصص جراحی های زیبایی می تواند تا با انجام معاینه و انجام ازمایش های لازم بعد از فهمیدن علت ژنیکوماستی و بررسی علت آن تصمیم به انجام به روش جراحی می کند.

تومورها، استفاده از برخی داروها، مصرف مواد مخدر و چاقی بیش از حد در برخی از مواقع باعث برهم خوردن تعادل هورمون های بدن می شود که ژنیکوماستی پاتوفیزیولوژیک را به وجود می آورد. درد یا حساس بودن به فشارحساسیت نیپل(نوک پستان) در تماس با پیراهن که در صورت شدت، باید درمان شروع شود . در موارد پیشرفته بیماری که درمان دارویی برای آن دیر شده است و بیمار به مدت طولانی مبتلا به ژنیکوماستی باشد و بافت پستان تغییر پیدا کرده باشد، درمان دارویی دیگر موثر نیست و جراحی باید صورت بگیرد. برای کاهش تورم سینه باید رسوب چربی در اطراف قفسه سینهها را محدود کرد. سطح تستوسترون در مردان مسن، کاهش مییابد، درنتیجه ممکن است سینهها بزرگشده و در صورت عدم درمان به همان نحو باقی بمانند. این روش برای کاهش پوست اطراف نوک پستان و یا طبیعی تر شدن نوک پستان نیز کارآیی دارد. تعداد این برش ها و الگوهای آن به صلاحدید جراح پستان بستگی دارد. ابتدا چند برش کوچک و جزئی در نواحی نوک سینه ایجاد می شود سپس با محلول خاصی چربی های درون سینه نرم و ژنیکوماستی کاذب درمان روان می شود. ژنیکوماستی در دوران نوزادی به دلیل تحریک بافت پستانی، از طریق هورمون های جفت ایجاد می شود.