دادستان در محاکمه قتل درجه 1 ادعا می کند که متهم به مواد مخدر مصرف کرده و سن آلبرت ارشد را کشته است.

هیئت منصفه روز چهارشنبه استماع کرد، دختر یک سالمند سنت آلبرت ناخودآگاه به این نگاه کرد که قاتل متهم پدرش سطل انباری حاوی جسد او را در تاکسی بار کرده و دور کرده بود.

دادستان های سلطنتی پرونده خود را علیه بریل موسیلا، 33 ساله، که در دادگاه ادمونتون به اتهام قتل درجه اول رونالد ورسفولد در حال محاکمه است، باز کردند.

روز سه‌شنبه، موسیلا به مداخله ناشایست با بقایای ورسفولد اعتراف کرد و در قتل درجه یک گناهکار نبود.

پاتریشیا هانکینسون، دادستان ولیعهد، به هیئت منصفه متشکل از 12 نفر به اضافه دو نفر دیگر گفت که ورسفولد در غروب 7 ژوئیه 2017 در سوئیت آپارتمان سنت آلبرت جایی که با موزیلا زندگی می کرد کشته شد.

هانکینسون ادعا می کند که موزیلا به رونالد ورسفولد مواد مخدر داده است و گفت که بعداً کالبد شکافی آتیوان و مقدار کمی الکل را در سیستم او پیدا کرد.

دادستان ادعا می کند که موسیلا معتقد بود که باعث شده رونالد ورسفولد بیش از حد مصرف کند، بنابراین، پس از بررسی، او را با چکش کتک زد و سپس او را سه ضربه چاقو زد – که به گفته او موسیلا ابتدا پس از دستگیری به RCMP اعتراف کرد.

هانکینسون گفت که او و همکار دادستانش جان اشمیت قصد دارند در طول این دادگاه شش هفته ای با حدود 50 شاهد تماس بگیرند و هیئت منصفه شواهدی را در مورد قتل و تحرکات موسیلا در دو روز آینده خواهد شنید.

در 8 ژوئیه 2017، تاج و تخت ادعا کرد که موسیلا جسد سالمند را در وان ذخیره سازی Rubbermaid آبی رنگ قرار داده و آن را به چندین مکان مختلف منتقل کرده است.

دختر مقتول شهادت می دهد

او چهارشنبه شهادت داد، دختر ورسفولد، استیسی ورسفولد، بیرون از ساختمان آپارتمان پدرش بود که وان را در تاکسی بار کردند و دور کردند. او گفت که پدرش هر دو در آنجا زندگی می کردند و مدت ها مدیر این ساختمان بودند.

او به همراه خواهرشوهرش، پسر خردسال و دو تن از دوستانش در حال رانندگی از کنار میدوساید مانور در خیابان میشن در سنت آلبرت بود که به سمت ساحل می رفتند.

او گفت تصمیم گرفت توقف کند زیرا کامیون پدرش را که یک هفته قبل به سرقت رفته بود در پارکینگ دید.

او گفت که فکر می کند عجیب است که او با او تماس نگرفته است تا بگوید که این اتفاق افتاده است.

او گفت که سعی کرده برای جلب توجه او بوق بزند و با تلفن خانه اش تماس بگیرد اما پاسخی دریافت نکرد.

همانطور که در ساختمان آپارتمان را کوبید، گفت که چهره مصیلا را در پنجره سوئیت طبقه دوم پدرش دیده است. او گفت که او را شناخت و گفت که مصیلا یک سوئیت در ساختمان اجاره کرده است.

او گفت که موسیلا به او گفته که با پدرش دعوا کرده و او رفته است تا قدم بزند.

استیسی ورزفولد شهادت داد: «به او گفتم وسایلش را بیاورد و از آپارتمان پدرم بیرون برود.

دختر گفت: موسیله نه گفت و به او گفت که در حال تمیز کردن است. او گفت که موسیلا از اجازه دادن او به سوئیت امتناع کرد، بنابراین تصمیم گرفت که ترک نکند و در پارکینگ بماند.

او گفت که ساعت‌ها منتظر ماند و در یک لحظه موسیلا به پنجره آمد و به او گفت که او را آزار می‌دهد و قصد دارد با پلیس تماس بگیرد.

بعد از ظهر که گذشت، افراد دیگری شروع به آمدن کردند. او به دادگاه گفت، مردی چمدانی را آورد که داخل ساختمان برد، و بعداً مرد دیگری یک وان ذخیره سازی آبی بزرگ را آورد.

در نهایت یکی از مردان سطل زباله را بیرون آورد. او گفت که سنگین است زیرا به نظر می رسد مرد در حال زور زدن است.

او گفت سطل زباله را سپس در تاکسی بار کردند که موسیلا نیز سوار آن شد و راننده سپس از آنجا خارج شد.

استیسی ورزفولد گفت که بالاخره وقتی توانست وارد آپارتمان شود و بچه ها را با خود آورد. او گفت که “به طرز عجیبی تمیز شده است.”

او گفت: “من داشتم به اطراف آپارتمان نگاه می کردم، متوجه چیزهایی شدم که به تازگی خاموش بودند.”

او گفت که وقتی پدرش برنگشت، اعضای خانواده به دنبال او در مشاغل محلی رفتند.

داشتم به اطراف آپارتمان نگاه می‌کردم، متوجه چیزهایی شدم که تازه خاموش بودند.– استیسی وورسفولد

بعداً در همان روز، یک افسر پلیس با او تماس گرفت و او را تشویق کرد تا یک گزارش مفقودی ارائه کند.

وقتی دو افسر RCMP متعاقباً به سوئیت رسیدند، اتاق خواب را بررسی کردند و خون روی زمین نزدیک گاوصندوق و یک لکه خون بزرگ روی تشک که با ملحفه های تازه پوشانده شده بود، کشف کردند.

او گفت که تماشا کرده است که پلیس چند بالش را روی زمین جابجا می کند تا متوجه شود تکه ای از فرش بریده شده است.

او گفت که در آن مرحله، افسران به او گفتند که باید به یگان محلی RCMP برود.

جسد به چندین مکان منتقل شد: دادستان

هانکینسون در طی بیانیه افتتاحیه خود گفت که قصد دارد شواهدی در مورد تحرکات موزیلا و محل سطل حاوی جسد رونالد ورسفولد در طول روز در 8 ژوئیه 2017 ارائه کند.

دادستان گفت که هیئت منصفه خواهند شنید که موسیلا در طول روز به چندین مکان و محل سکونت مختلف رانده شده است، هم توسط افرادی که او می‌شناخت و هم رانندگان تاکسی، و همچنین وان انبار نیز منتقل شده است.

او گفت که در یک نقطه وان بیرون هتلی در مورینویل، آلتا رها شد.

او ادعا می کند که در نهایت موسیلا سطل زباله و سایر وسایل را به ملکی روستایی در خارج از ادمونتون آورد، جایی که جشنی برای جشن پایان دوره آزادی مشروط پاتریک تانسم رید برگزار می شد. شرکت کنندگان در مهمانی در حال نوشیدن الکل و استفاده از ال اس دی و ماری جوانا بودند، و در یک لحظه موسیلا از تانسم رید و دوست پسرش رابرت رافترز کمک کرد تا وان آبی را به یک منطقه جنگلی منتقل کنند.

روز بعد، تانسم رید و مرد دیگری رفتند و سطل را از منطقه جنگلی بیرون آوردند. هانکینسون گفت که در آن زمان تانسم رید با RCMP تماس گرفت.

مصاحبه با RCMP

در همین حال، در حالی که رونالد ورسفولد هنوز ناپدید بود، هانکینسون گفت که موزیلا با پلیس صحبت کرده و منکر اطلاع از محل اختفای خود شده است.

هانکینسون گفت که او همچنین در یک واحد انباری در سنت آلبرت که اجاره کرده بود توقف کرد. دادستان به هیئت منصفه گفت که شواهد مربوط به این واحد به همراه جستجوهای رایانه ای که او ادعا می کند توسط موسیلا انجام شده است ممکن است بینشی در مورد انگیزه احتمالی ارائه دهد.

هانکینسون گفت که موسیلا پس از کشف جسد دستگیر شد و در مصاحبه دوم خود با RCMP، ابتدا به پلیس گفت که مواد مخدر مصرف کرده و سپس رونالد ورسفولد را کشته است.

هانکینسون گفت که موسیلا داستان خود را تغییر داد و گفت که رافترز واقعاً در مرگ نقش داشته است، اما هانکینسون گفت که قصد دارد شواهدی از محل اختفای رافترز در شب مرگ ورسفولد که نشان می‌دهد او در جای دیگری بوده است، بخواند.

رافترز از جمله شاهدانی خواهد بود که دادستان ها قصد دارند برای ارائه شهادت با آنها تماس بگیرند.