ترمیم کامپوزیت دندان – دکتر میلاد افشار

با ما همراه باشید تا بهترین برند ها و مارکهای کامپوزیت دندان را معرفی کنیم. جنس: جنس اغلب تاج های دندان از سرامیک است و میتوانند ظاهری مشابه با دندان های طبیعی انسان داشته باشند. تا زمانی که این پایه فلزی با استخوان فک جوش نخورد، نمیتوان تاج دندان را روی آن قرار داد. بعد از مدتی هم تاج دندن روی این پایه فلزی (اباتمنت) گذاشته میشود.

کامپوزیت دندان مانند هر درمان دیگری ممکن است دارای عوارضی باشد اما این عوارض نادر هستند و نسبت به درمان های مشابه دارای عوارض کمتری می باشد و عوارض نادر هستند. معمولا زمانی که نیاز به تغییرات بیشتری در فرم دندانها و طرح لبخند داریم و يا دندانها داراى مشكلات بيشترى مثل خرابى و پوسيدگى هستند لمینت ها بیشتر جوابگو هستند ولى در مواردى كه مشكلات دندانى كمتر هستند و بيشتر هدف اصلاح زيبايى با روشى بسيار محافظه كارانه و با حداقل دستكارى دندان باشد معمولا طرح درمان كامپوزيت ونير مورد توجه قرار مى گيرد.

با گذشت زمان ، به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا مراقبت از روکش ها ، لمینت ها یا روکش های کامپوزیت ، دندان های شما ممکن است ترک خورده ، شکسته یا شل شوند. فرق کامپوزیت و لمینت دندان و ایمپلنت چیست ؟ براساس گفته دکتر مهدی سزاوار، یکی از بهترین متخصصین جراحی فک دهان و صورت در تهران ،کامپوزیتها در فاصله یک سال به پالیش نیاز دارند در حالی که برای روکشهای لمینت به این مرحله نیاز نیست. ساخت روکشهای لمینت نسبت روکشهای کامپوزیتی طولانیتر است. در حالیکه متخصص فک و دهان و صورت میتواند روکشهای کامپوزیت را به راحتی تعمیر کند.

در نهایت متخصص فک و صورت روکشها را طی یک جلسه روی دندانها قرار میدهد. همچنین باید به سراغ یک متخصص فک و صورت مجرب و ماهر بروید. اما در روش ایمپلنت ابتدا طی یک جراحی ساده، پایه ایمپلنت در داخل لثه گذاشته میشود. در روش روکش کردن دندان با کامپوزیت، تمام عیبهای دندان از جمله شکستگی، لب پر و یا بدرنگ بودن دندان در زیر روکشها پنهان میشود. چه زمانی باید کامپوزیت دندان را ترمیم کرد؟ 3. عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان : در صورتیکه کامپوزیت برای بلندتر کردن طول دندان یا ترمیم تکه پریده به کار رود نیازی به تراشیدن لایه مینای دندان کامپوزیت دندان های خراب نیست.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کامپوزیت دندان تبادل نظر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.