ترمیم دندان چیست؟

آیا دندان ترمیم شده ظاهر مناسبی دارد و مانند دندان اصلی است؟ برخی درمانهای دندانپزشکی مستلزم رسیدگی متخصص هایی مانند اندودنتیست، متخصص پروتز و یا جراح فک و صورت هستند. زیرا می تواند باعث پر شدن فضای خالی دهان و پر کردن شکاف هایی شود که محلی برای رشد باکتری ها است. بنابراین بخشی از ساختار دندان از دست می رود که باید با مواد مخصوصی جبران شده و پر شود که به این کار پر کردن دندان گفته می شود. روکش های دندانی برای محافظت از دندان ها به ویژه در زمانی که معالجه ریشه برای دندان انجام شده است و ساختار دندان شکننده شده است برای تهیه روکش های دندانی اقدام به قالب گیری نموده تا در نهایت جهت افزایش مقاومت دندان به نسبت شکستن از آن ها استفاده می شود.

با کمک انواع ترمیم دندان و روش های آن، پزشک متخصص ساختار یک دندان آسیب دیده و یا خالی را تعمیر می کند. همچنین از بیمار خواسته می شود تا سوابق پزشکی خود و در صورت ابتلا به هر نوع بیماری دندانپزشک خود را آگاه و مطلع سازید تا در صورت آنکه نیاز به ماده بی حسی است، بی حسی مناسبی انتخاب و تزریق گردد. كدام دندانها بطور شايع تحت تا ثير پوسيدگيهاي دنداني زودرس دوران كودكي قرار ميگيرند؟ طبق تعريف آكادمي دندان پزشكي كودكان آمريكا، حضور بيش از يك سطح دنداني پوسيده (ضايعه حفره دار يا بدون حفره)، ترمیم شده یا از دست رفته (دراثرپوسيدگي ) درهر کدام از دندان هاي شيري در يك كودك زير 6 سال، پوسيدگي های زودرس دوران كودكي نامیده مي شود.

پرکردن دندان یکی از درمان های دندانپزشکی ترمیمی است که برای ترمیم شکستگی های دندان ،پوسیدگی دندان یا اسیب به سطوح دندان مورد استفاده قرار می گیرد.مواد پر کردن دندان شامل کامپوزیت ،پرسیلین و امالگام نقره ای اند که در سطح دندان برای گازگرفتن و جویدن بهتر استفاده میشود. آیا مواد پر کردن دندان آلرژی زا می باشد؟ متخصص ترمیم دندان باید با مواد لازم برای هر یک از موارد آشنا باشد و دانش گسترده ای داشته باشد.

زمان لازم برای قرار دادن یک ترمیم کامپوزیت معمولاً بیشتر از آمالگام است. هر دوی این روش ها کارایی های خودشان را دارند مثلا وینر های دندانی در کمترین زمان کار گذاشته می شوند و قسمتی از دندان که سالم است دست نخورده باقی می ماند اما از استحکام کمتری برخوردار هستند و عمری کوتاه تر به نسبت ایمپلنت دندانی دارند. سرامیک: این ماده نسبت به دو ماده قبلی به دندان نمی چسبد. چهار دندان پيشين شيري فك بالا، آسياهاي اول شيري هر دو فك و دندانهاي نيش شيري فك پايين، معمولا دندانهايي هستند كه به اين پوسيدگيها دچار ميشوند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت ترمیم دندان یک سطحی لطفا از سایت ما دیدن کنید.