با افزایش COVID-19 ، آلبرتا محدودیت های احتمالی جدید را ارائه می دهد

در حالی که موارد COVID-19 همچنان در سراسر استان افزایش یافته است ، انتظار می رود دولت آلبرتا اقدامات بیشتری را برای کاهش سرعت گسترش بیماری انجام دهد.

بنا به اعلام دفتر نخست وزیر ، جلسه کمیته کابینه اجرای اولویت ها قرار بود بعد از ظهر دوشنبه برای بحث در مورد گزینه ها. این کمیته معمولاً شامل نخست وزیر جیسون کنی و وزرای محیط زیست ، دارایی ، انرژی ، نوآوری ، بهداشت ، دادگستری و خدمات کودکان است.

در جلسه روز دوشنبه وزرای امور شهرداری ، کار و آموزش نیز حضور داشتند.

دکتر دینا هینشاو ، مدیر ارشد پزشکی آلبرتا ، روز دوشنبه برای حضور در جلسه ، بروزرسانی COVID-19 خود را کوتاه کرد اما در مورد آنچه که برای آلبرتایی ها می توان انتظار داشت ، کم گفت.

وی به خبرنگاران گفت: “بازهم نقش من صرفاً ارائه توصیه هاست.”

تایلر شاندرو ، وزیر بهداشت ، كه در خارج از مجلس قانونگذاری صحبت می كرد ، گفت كه هیئت دولت برای راهنمایی به توصیه های هینشاو نگاه می كند.

وی گفت: “من می توانم این را بگویم ، كه ما این تعداد رو به افزایش را بسیار جدی می گیریم.”

موارد COVID-19 به سرعت در حال افزایش است ، در دو روز گذشته موارد جدید روزانه آستانه 1500 را پشت سر گذاشته اند. از روز دوشنبه ، آلبرتا 13166 مورد فعال داشته است. بیش از هر استان دیگر در کانادا.

اپوزیسیون رسمی در هفته های اخیر دولت را تحت تعقیب قرار داده است تا اقدامات بیشتری انجام دهد.

در 12 نوامبر ، دولت تدابیری را در مراکز عمده جمعیتی وضع کرد که به کافه ها و رستوران های دارای مجوز نیاز دارد تا الکل را در ساعت 10 شب متوقف کرده و یک ساعت بعد تعطیل کنند. همچنین برنامه های تناسب اندام گروهی را ممنوع کرد.

مشاغل از طریق خاموش کردن دست و پنجه نرم می کنند

مشاغل در حال محدودیت های جدید هستند. وقتی Pigs Fly بیش از 25 سال است که از ویترین فروشگاه خود در خیابان وایت ادمونتون هدایا و خرده فروشی می فروشد.

تزیینات در حال آماده سازی برای فصل کریسمس در فروشگاه هستند. مدیر تارا چکوفسکی گفت که چند هفته آینده برای درآمدزایی در ماههای کندتر ژانویه تا مارس بسیار مهم است.

وی گفت: “این زمان ما در سال است که باید باز باشیم و باید اقلام فروش داشته باشیم.”

با احتمال محدودیت های جدید ، چکوفسکی گفت این تجارت حداقل از اوایل بهار گذشته در همه گیر آمادگی بهتر است. او قصد دارد اقلام بیشتری را به فروشگاه آنلاین وارد کند و امیدوار است که تحویل و تحویل کنار ماشین مجاز باشد.

وی گفت: “متأسفانه ، اگر خاموش شود ، ما مجبور خواهیم بود که این مسئله را جدی بگیریم.”

مدیر When Pigs Fly می گوید فروشگاه نسبت به بهار از نظر محدودیت آمادگی بیشتری دارد. (پیتر ایوانز / سی بی سی)

کایل موری ، معاون دانشکده تجارت آلبرتا در دانشگاه آلبرتا ، گفت بسیاری از خرده فروشان در حال تلاش برای یافتن راهی برای پیشرفت از طریق بیماری همه گیر هستند.

وی گفت: “اگر ما بتوانیم برای مدت كوتاهی خاموش شویم و در نتیجه این باعث نجات جان انسان ها شود … نتیجه خوبی است.” “و من فکر می کنم اکثر مشاغل در این زمینه مشکلی ندارند.”

موري هشدار داد ، اما تعطيلات طولاني مدت كه با يك همهگيري فزاينده روبرو مي شود ، مي تواند اوضاع را بسيار بدتر كند.

“هر نوع خاموش کردن کار دشواری است. در اینجا تصمیم ساده ای وجود ندارد.”

آلبرتا روز دوشنبه اعلام کرد برنامه های خود را برای دور دوم گرانش راه اندازی مجدد شرکت های کوچک و متوسط ​​باز می کند. این پرداخت در اختیار مشاغل مناطقی قرار خواهد گرفت که در فهرست نظارت استان ها هستند و دارای محدودیت های بهداشتی هستند.

گسترش جامعه در مدارس

گزارشی از هیئت مدرسه دولتی ادمونتون در مورد تأثیر COVID-19 در سه ماهه اول نشان داد که 10 هزار و 500 دانش آموز و 1075 کارمند توصیه می شوند یا نیاز به انزوا دارند. موارد در 111 مدرسه از 215 مدرسه این بخش پیدا شد.

مایکل جانز ، معتمد ، که گزارش را در ماه اکتبر درخواست کرد ، گفت: “روشن است که همان اعداد COVID که در جامعه اتفاق می افتد در مدارس ما اتفاق می افتد.” وی گفت که کارکنان همه تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس در مدارس انجام می دهند.

جانز منتقد ارتباطات دولت درباره برنامه های آینده خود بود.

وی گفت: “ما تا آنجا كه ممكن است به هرگونه تصمیم گیری نیاز داریم.” “و منصفانه نیست که 100000 دانش آموز ، کارمند و خانواده در مدارس دولتی ادمونتون منتظر آنها بمانند.

“اکنون به ما بگویید. اطلاعات را در اسرع وقت برای ما به دست آورید.”

کالین Aitchison ، دبیر مطبوعاتی وزیر آموزش و پرورش Adrianna LaGrange ، در بیانیه ای از طریق پست الکترونیکی گفت که این وزارتخانه از توصیه های Hinshaw پیروی می کند و آماده است تا بر اساس این مشاوره تغییراتی ایجاد کند.

وی گفت: “ما برای مقابله با چالش های ناشی از یادگیری در محیط COVID-19 با شرکای آموزشی ، از جمله هیئت های مدارس در سراسر آلبرتا در تماس هستیم.”

هینشاو روز دوشنبه گفت که هشدارهای فعال یا شیوع در 304 مدرسه آلبرتا وجود دارد – حدود 13 درصد از کل.

وی گفت: “من اطمینان دارم که به دلیل اهتمام مدارس ، والدین ، ​​سرپرستان و دانش آموزان ، تعداد موارد در مدارس ثابت خواهد ماند.”