این مطالعه نشان می دهد میزان انتشار متان در تغییر آب و هوا از تکه روغن دو برابر بیشتر از حد تصور است

تحقیقات تازه منتشر شده فدرال می گوید ، انتشار گازهای گلخانه ای قوی از تکه نفت کانادا تقریباً دو برابر بیشتر از آن است که قبلا تصور می شد.

یک گروه زیست محیطی می گوید ، یافته های محققان محیط زیست کانادا در مورد متان می تواند تلاش های نظارتی را برای نزدیک به نصف رهاسازی ها در پنج سال آینده پیچیده کند.

دیل مارشال از دفاع از محیط زیست گفت: “این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه مقررات به طور قابل توجهی تقویت شوند.”

در طی کارهای روزمره ، متان از زیرساخت های نفت و گاز مانند پمپ ها ، خطوط لوله و شیرآلات آزاد می شود. اثرات آن در تغییرات آب و هوایی حدود 30 برابر بیشتر از دی اکسید کربن است و هر دو صنعت و دولت در تلاشند که آن را مهار کنند.

اینکه چه مقدار متان آزاد می شود بحث برانگیز بوده است.

برآوردهای فعلی براساس تفاوت بین میزان وارد شدن متان به زیرساخت های تکه های روغن و مقدار باقی مانده در انتهای دیگر است. در مقاله ای که در مجله Environment Science and Technology منتشر شد ، دانشمندان محیط زیست کانادا در عوض از اندازه گیری واقعی متان در جو استفاده کردند.

هشت سال ارزش داده ها از چهار نقطه در آلبرتا و ساسکاچوان نشان می دهد که کل قبلی 1.6 مگاتون دست کم گرفته شده است. این مطالعه سه مگاتن پیدا کرده است.

داگ وورتی ارزشمند گفت: “خیلی زیاد خاموش است.” “تقریباً دو برابر است.”

این مطالعه به طور خاص آدرس محل متان گزارش نشده را نمی دهد. شایسته گفت احتمالاً طیف گسترده ای از منابع و مقادیر وجود دارد.

“ممکن است وجود داشته باشد ، انتشار گازهای گلخانه ای یا گزارش نشده (لازم است صنعت) گزارش دهد.”

وی گفت ، به عنوان مثال ، منابع متان در اطراف مخازن ذخیره روغن دست کم گرفته می شوند و می توانند قابل توجه باشند.

واکنش صنعت

یافته های این گزارش مورد استقبال صنعت قرار گرفته است.

در بیانیه جی آرویل از انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا آمده است: “این صنعت در حال همکاری نزدیک با دولت و نهادهای نظارتی است تا به درک مفصلی از انتشار متان و مدیریت کارآمد آنها ادامه دهد.”

“هرچه اطلاعات بیشتری در مورد منابع انتشار متان داشته باشیم ، بهتر می توانیم راه هایی برای هدف گیری و کاهش این انتشارات پیدا کنیم.”

مارشال اشاره کرد که این مقاله چند روز پس از اعلام معاملات محیط زیست کانادا با آلبرتا و ساسکاچوان منتشر شد که گفته بود مقررات استانی متان پیشنهادی همان کاهش هایی را که اتاوا طراحی کرده بود ، به دست می آورد.

نتیجه گیری مقاله شواهد بیشتری است که اثبات نمی کند.

“مقررات فدرال می گوید شما باید نشت و ترمیم و ترمیم بسیار بیشتری انجام دهید. این زمانی است که می بینید لوله ها نشت می کنند ، هنگامی که کمپرسورها کار نمی کنند ، هنگامی که مخازن مقدار زیادی متان ساطع می کنند.

“مقررات استان در تشخیص نشت ضعیف تر است.”

تحقیقات به سفارش فدرال پیش از این پیش بینی کرده است که کانادا تنها به دو سوم هدف کاهش خود دست خواهد یافت. مارشال گفت که یافته های جدید این موضوع را تقویت می کند.

مارشال گفت ، جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست فدرال ، باید می دانست که تحقیقات از دپارتمان خودش در معادل سازی قوانین استانی تردید ایجاد می کند.

“من نمی دانم چه چیز بدتر – اینکه او می دانسته است و به هر حال این کار را کرده یا اینکه نمی دانسته است.”

اهداف کاهش

مویرا کلی ، سخنگوی ویلکینسون ، گفت که دولت فدرال همچنان به هدف کاهش خود متعهد است.

وی گفت: “انتشار گاز متان برخی از مقرون به صرفه ترین روش ها را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کشور فراهم می کند.”

“ما به نظارت و بررسی اثربخشی مقررات فدرال ادامه خواهیم داد و به کار با شرکای استانی ، جامعه مدنی و صنعت برای اطمینان از تحقق این اهداف ادامه خواهیم داد.”

وی گفت اتاوا در مورد اثربخشی مقررات متان در اواخر سال آینده گزارش خواهد داد.

شایسته گفت که اکنون تحقیقات به اصلاح تعداد و گرفتن تصویر واضح تر از محل انتشار دقیقا روی می آورد. همچنين تشخيص انتشار از مياديني که در درجه اول گاز طبيعي هستند و بيشتر آنها نفت توليد مي کنند ، کار خواهد کرد.

وی گفت: اما مقدار متان كه كانادا مجبور است از جو خارج كند افزایش خواهد یافت.

“من فکر می کنم شماره موجودی موجود بالا خواهد رفت.”