انبریج از میشیگان به دلیل دستور خاموش شدن خط 5 شکایت کرد

انبريج روز سه شنبه تقاضاي حقوقي استاندار ميچيگان ، گرتچن ويتمر ، را درخواست كرد كه شركت خط لوله انتقال نفت خود را كه از آبراه ارتباطي درياچه هورون و درياچه ميشيگان عبور مي كند ، متوقف كند.

این شرکت کانادایی ایالت را به فراتر رفتن از مرزهای خود متهم کرد ، با این استدلال که خط 5 انبریج تنها در صلاحیت نظارتی اداره ایمنی خطوط لوله و مواد خطرناک ایالات متحده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: “این آخرین تلاش ایالت میشیگان برای مداخله در فعالیت این زیرساخت های حیاتی است.”

ویتمر در فرمان 13 نوامبر خود مبنی بر توقف جریان نفت در مدت 180 روز ، گفت كه انبریج حقارت را كه 67 سال پیش برای اجرای بخشی از خط لوله در امتداد زمین های دولتی زیر تنگه های ماكیناك اعطا شده بود ، نقض كرد. دادستان کل دانا نسل در دادگاه ایالتی شکایت کرد تا الزام فرماندار دموکرات را اجرا کند.

انبریج پرونده خود را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در گراند رپیدز ، میشیگان ، مطرح كرد و اظهار داشت كه این خط لوله مسئله ای فدرال است. همچنین یک اطلاعیه برای انتقال دادخواست ایالت به دادگاه فدرال ارسال شد.

خط لوله 5 انبریج از آبراه ارتباط دریاچه هرون و دریاچه میشیگان عبور می کند. (انبریج)

ورن یو ، رئیس شرکت خطوط لوله مایعات ، گفت که دولت باید “سیاست با نیازهای انرژی و اضطراب مصرف کنندگان و مشاغل آمریکایی و کانادایی وابسته به خط 5 را متوقف کند.”

سخنگوی ویتمر ، تیفانی براون گفت که کت و شلوار انبریج “با وقاحت از مردم میشیگان و حق آنها برای محافظت از دریاچه های بزرگ در برابر نشت فاجعه بار نفت سرپیچی می کند.”

براون گفت: “به طور خلاصه ، انبریج ادعا می کند که می تواند به طور نامحدود به پمپاژ نفت از طریق تنگه های مکیناک ادامه دهد و این امر خطرات زیادی برای اقتصاد و سبک زندگی ما به وجود می آورد – و مردم میشیگان در این مورد حرفی برای گفتن ندارند.”

خط 5 روزانه حدود 23 میلیون گالن (87 میلیون لیتر) مایعات نفت و گاز طبیعی را بین Superior ، Wisconsin و Sarnia ، انتاریو جابجا می کند و قسمت هایی از شمال میشیگان و ویسکانسین را طی می کند.

قسمت زیر آب در زیر تنگه ها به دو لوله تقسیم شده است. انبریج می گوید که آنها در وضعیت صوتی به سر می برند و هرگز نشت نکرده اند ، در حالی که ویتمر ادعا می کند در برابر نشت فاجعه آمیز آسیب پذیر هستند.

این که آیا دولت به طور قانونی مجاز به بستن خط لوله است یا خیر ، یک سوال طولانی است که بحث می شود.

در اعلامیه خاتمه کار خود ، دفتر ویتمر گفت که این حق توافق در سال 1953 به اشتباه اعطا شد و وظیفه اعتماد عمومی دولت را برای حفاظت از آبهای دریاچه های بزرگ خود نقض کرد. گزارش اداره منابع طبیعی میشیگان می گوید که انبریج نتوانسته است استانداردهای ایمنی بی شماری را رعایت کند.

انبریج در دادخواست خود گفت كه كنگره به دولت خطوط لوله فدرال و اداره ایمنی مواد خطرناك “اختیار انحصاری” در مورد خطوط لوله انرژی اعطا كرده است. مقررات آژانس با خوردگی ، فشار و سایر نگرانی های ایمنی مقابله می کند ، افزود که دستور خاموش شدن میشیگان با جلوگیری از تجارت بین ایالتی ، قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند.

علیرغم اصرار خود مبنی بر اینکه خط 5 هیچ خطری ندارد ، انبریج در سال 2018 با رئیس جمهور سابق جمهوری خواه ریک اسنایدر به توافق رسید که یک قطعه خط لوله جدید را از طریق تونلی که در زیر دریاچه حفر می شود ، اجرا کند.

این شرکت به دنبال مجوزهای فدرال و ایالتی برای این پروژه است که مورد حمایت صنعت و گروه های کارگری قرار گرفته است.

جان دولمز ، مدیر اجرایی سازمان شورای شیمی میشیگان ، در حمایت از دادخواست انبریج گفت.

گروه های زیست محیطی ، قبایل بومی و برخی مشاغل گردشگری با این تونل مخالف هستند و خط تولید 5 را از مدار خارج کرده اند.

مایک شریبرگ ، مدیر منطقه ای فدراسیون ملی حیات وحش گفت: “ما از دادگاه ها می خواهیم که این تلاش غیرمسئولانه برای سلب اختیارات فرماندار ویتمر و ایالت میشیگان برای محافظت از دریاچه های بزرگ و شیوه زندگی ما را رد کنند.”