افسر کلگری 6 هفته پس از دستور به دادرسی انضباطی در تیراندازی در هفرنان ارتقا یافت

یک افسر پلیس کلگری تنها چند هفته پس از اینکه به دلیل نقش خود در تیراندازی به مرگ یک مرد غیرمسلح در داخل اتاق هتل به دادرسی انتظامی دستور داده شد ، ارتقا یافت.

در 18 نوامبر ، لون بروستر از گروهبانی به گروهبان درجه ارتقا یافت ، شش هفته پس از آنكه رئیس مارك نوفلد تصمیمی را اتهام داد كه افسر و سه نفر دیگر را به جرم قانون پلیس متهم كرد. این جرائم شامل اعمال اختیارات غیرقانونی یا غیرضروری و بی توجهی به وظایف افسران پلیس است.

آنتونی هفرنان 27 ساله در سال 2015 پس از درخواست پلیس برای بررسی سلامتی ، در داخل یک اتاق در شمال شرقی هتل مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

آخرین اقدام CPS مشت دیگری بر روی روده والدین هفرنان ، پت و ایرنه است.

پت در واکنش به اخبار تبلیغات گفت: “این کاملا غیر منطقی است.”

ایرن این تبلیغ را “غیر منطقی” خواند.

“من حدس می زنم که آنها واقعاً در نظر گرفتن جان کسی را خیلی مهم نمی دانند.”

پت و ایرنه هفرنان می گویند که آنها امید خود را از دست دادن CPS درمورد مرگ پسرشان درمورد هرکسی مسئول می دانند. (ارائه شده توسط خانواده هفرنان)

72 ثانیه

در زمان اصابت گلوله ، هفرنان عود كرده بود و در حال مصرف مواد بود.

پنج مأمور در اتاق هتل او را شکستند ، و این را توجیه کردند زیرا آنها گفتند که نگران امنیت او هستند.

فقط 72 ثانیه بعد ، او چهار بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت که سه مورد از ناحیه سر و گردن بود.

بروستر تیرانداز یا کسی نبود که برای ورود به اتاق هتل تماس بگیرد اما بالاترین درجه افسر در صحنه بود.

طبق CPS ، بروستر قبل و بعد از حادثه هتل هرگز با اقدامات انضباطی روبرو نشده است و “تعهد شدیدی به پلیس و جامعه در طول 14 سال فعالیت حرفه ای خود نشان داده است.”

این سرویس در بیانیه ای مکتوب گفت: “ما عواملی مانند زمان وقوع حادثه ، نقش آنها در این حادثه را در نظر می گیریم ، آیا الگوی سوisc رفتار یا بی کفایتی وجود دارد و آیا آنها در طول زندگی حرفه ای خود تعهد به ارزش های ما را نشان داده اند.” ارائه شده به CBC News.

گروهبان ستاد. لون بروستر هفته ها پس از آنکه رئیس افسر و سه نفر دیگر را به دلیل نقش آنها در تیراندازی هفرنان به دادرسی انتظامی فرستاد ، ارتقا یافت. (Hala Ghonaim / CBC)

از دست دادن امید

اما هفرنان می گویند امید به پاسخگویی را از دست می دهند.

“هنگامی که فردی کشته می شود وقتی که وی تحت یک معاینه سلامتی و سلامتی است ، این بسیار جدی است ، این فقط برخی از موارد جزئی نیست که کسی گفت که او با او اشتباه قدم زده است یا با او رفتار بدی کرده است … و با این حال پلیس در تلاش است ، “گفت پت هفرنان.

“پیامی که برای ما می فرستد این است که آنها نمی خواهند پاسخگو باشند.”

بعد از ظهر شانزدهم مارس 2015 ، پس از اینکه هفرنان از ساعت تحویل خارج شد ، افسران به هتل فراخوانده شدند.

مشخص شد که هفرنان به احتمال زیاد در داخل اتاق مواد مخدر انجام می داد و مأموران از یک گروهبان مجری ستاد درخواست کردند که وارد شوند.

از بین 5 افسری که وارد اتاق شدند ، بروستر تنها کسی بود که با اسلحه یا تازر کشیده وارد آن نشد.

آنتونی هفرنان ، راست افراطی ، در کنار خانواده اش ایستاده است. وی کوچکترین فرزند از پنج کودک بود و در یک مزرعه در ساسکاچوان بزرگ شد. (ارائه شده توسط خانواده هفرنان)

خانواده می گوید: مرگ آنتونی برای “CPS” ناراحتی است

وقتی مأموران داخل شدند ، افسران گزارش دادند که هفرنان سرنگی در دست داشت و به دستورات آنها پاسخ نمی داد.

یک Taser مستقر شد اما پیراهن Heffernan را زد. او سعی کرد کاوشگرها را خارج کند و در حرکتی که بروستر به عنوان “لانج” توصیف کرد ، به سمت افسران حرکت کرد.

آن وقت است که کنست موریس مک لولین آتش گشود و چهار بار به هفرنان تیراندازی کرد.

سرانجام سرنگ هایی که در دست هفرنان مشاهده کرده بودند در نهایت بدون سوزن پیدا شد.

پت هفرنان گفت: “مرگ آنتونی برای آنها یک دردسر است اما چیزی نیست که آنها بخواهند به دنبال تغییراتی باشند تا این اتفاق دوباره نیفتد.”

افسری که به هفرنان تیراندازی کرد استعفا می دهد

محدوده حقوق برای یک گروهبان 126،922 دلار تا 130،728 دلار در سال است ، در حالی که غرامت برای یک گروهبان کارمند به 137،322 دلار به 141،461 دلار افزایش می یابد.

پیش از تصمیم رئیس پلیس ، مک لولین ، افسر شلیک به هفرنان ، از این نیرو استعفا داد و در نتیجه از هرگونه جلسات دادرسی یا مجازات اجتناب خواهد کرد – اقدامی که خانواده هفرنان قبلاً “ناجوانمردانه” خوانده بودند.

پس از تحقیقات ، تیم واکنش جدی حوادث آلبرتا (ASIRT) توصیه کرد که وی متهم شود. سرویس پیگرد قانونی ولیعهدی اتهامات را پیگیری نکرد.

آلبرتا یکی از معدود دادگستری های کشور است ، اگر نه تنها ، در این کشورها که افسران پلیس می توانند در صورت انضباط از سمت خود استعفا دهند و سوابق تمیز را حفظ کنند.

دادرسی انتظامی احتمالاً در اواخر سال 2021 برگزار می شود.