اسناد نشان می دهد که دولت 12 میلیون دلار برای بازگرداندن سایت فوق العاده آلبرتا به مزارع علفزار هزینه کرده است

سی بی سی نیوز آموخته است که زیرساخت های آلبرتا حدود 12.1 میلیون دلار هزینه کرده است تا سایت سابق سوپرآلبرت آلبرتا در جنوب ادمونتون را به یک زمین چمنزار برگرداند.

این برچسب قیمتی است که در اسناد دولتی از طریق درخواست آزادی اطلاعات به دست آمده است. این اسناد نشان دهنده پول پرداخت شده به پیمانکاران و مشاوران مهندسی از 30 ژوئن 2019 تا 13 آگوست 2020 است.

طبق توافق نامه های پیمانکاری ، قرار بود پروژه بازسازی نهایی تا 30 سپتامبر 2020 پذیرفته شود. تقریباً 7 میلیون دلار در 30 آوریل ، یک روز پس از تغییر دستور کار ، به پیمانکار ساخت PCL پرداخت شد.

سخنگوی آلبرتا زیرساخت گفت که هزینه ها صرف ترمیم و نگهداری سایت و همچنین نزدیک شدن به تمام قراردادها شد.

الیزا اسنایدر در بیانیه ای گفت: “قراردادها برای بازتاب کاری که به اتمام رسیده بود ، مقدار غرامت فروشندگان و بازسازی سایت ، بازسازی شد.”

بین هزینه های پس از اتمام کار و 23 میلیون دلار صرف ساخت اولیه ، کل هزینه بسته شدن هزینه پروژه به 35 میلیون دلار می رسد.

این superlab در دسامبر سال 2017 توسط دولت وقت NDP اعلام شد. هدف این مرکز جدید تحکیم پردازش آزمایشگاهی در یک سقف واحد بود اما تغییر مکان آزمایش آلبرت ها نبود.

این بنا قرار بود در قطعه زمینی درست در جنوب ساختمان آلبرتا زیرساخت در امتداد خیابان 113th و جاده Belgravia ساخته شود.

مقامات قول یک سیستم ساده را دادند که نتایج آزمایش سریع و کارآمد را با تکمیل مرکز در سال 2022 تولید کند.

این طرح همچنین شامل خرید 50 میلیون دلاری Dynalife ، یک شرکت خصوصی بود که آزمایشات زیادی را برای ادمونتون و شمال آلبرتا انجام می دهد.

اما در انتخابات سال 2019 ، این پروژه به هدف رهبر وقت UCP جیسون کنی تبدیل شد. وی گفت: مرکز ادمونتون در مرکز شهر Dynalife وظیفه خود را به طور موثر انجام می دهد و جلب خدمات به بخش دولتی به معنای از دست دادن فضای اداری و اشتغال است.

ساخت این superlab در مارس سال 2019 آغاز شد اما ظرف سه روز پس از پیروزی UCP در انتخابات آوریل متوقف شد. در ژوئن رسما لغو شد.

دولت تازه منتخب گفت 23 میلیون دلار از بودجه 595 میلیون دلاری برنامه ریزی شده برای این پروژه قبلاً هزینه شده است.

وزیر بهداشت تایلر شاندرو گفت: “ما بر تعهد خود برای لغو پروژه فوق گران قیمت و مخل و ​​فوق العاده و برنامه ایدئولوژیک ملی شدن Dynalife ایستاده ایم.” به هنگام.

وزیر بهداشت آلبرتا سارا هافمن و کارکنان خدمات بهداشتی آلبرتا در مقابل تصویری از محل آزمایشگاه فوق العاده ادمونتون ژست می گیرند. (جان شیپیتکا / سی بی سی)

سخنگوی شاندرو استیو بیوک روز جمعه در بیانیه ای گفت که دلیل لغو این پروژه تغییری نکرده است.

“همه گیری در واقع اثربخشی سیستم آزمایشگاهی ما را نشان داده است ، از جمله آن ارائه دهنده مستقل تحت قرارداد با AHS به عنوان یک شریک در سیستم یکپارچه ، و بدون پیشنهاد فوق برنامه NDP.”

تابستان امسال ، خدمات بهداشتی آلبرتا از برنامه خصوصی سازی کلیه آزمایشگاه های جامعه در سراسر آلبرتا پس از دستور دولت رونمایی کرد بررسی AHS سال گذشته در این بررسی به این نتیجه رسیدیم که با سپردن مجدد سایر آزمایشات آزمایشگاهی جامعه ، 102 میلیون دلار در سال صرفه جویی می شود.

دیوید شفرد ، منتقد بهداشت NDP ، گفت که لغو این superlab ناشی از “عدم علاقه ایدئولوژیک به بخش دولتی” است.

“آنچه در اینجا داریم این است که ما فرصتهایی را که برای ادغام تحقیقات لازم داشتیم ، برای گردآوری مردم برای کار در مورد چیزهایی که برای سرمایه گذاری در اقتصاد آلبرتا به ما فرصت می داد تا محصولات جدید تولید کنیم ، از دست می دهیم ، ” او گفت.

چوپان هشدار داد که با لغو superlab ، این استان گره ای را برای تحقیق و آزمایش از دست داده است

“اگر باید در آینده با وضعیت مشابهی روبرو شویم ، یک بیماری همه گیر جهانی دیگر ، ما ظرفیت زیادی از دست خواهیم داد.”