استاد بازنشسته دندانپزشکی به تأمین بودجه کتابخانه جدید علوم بهداشتی دانشگاه آلبرتا کمک می کند

کمک مالی بزرگ یک استاد بازنشسته دندانپزشکی و همسرش به دانشگاه آلبرتا کمک می کند تا یک کتابخانه جدید علوم بهداشتی را در آکادمی بهداشت کلینیک ادمونتون بسازد.

جفری اسپربر و همسرش رابین بیش از یک سال پیش به مدرسه کمک مالی کردند. مشارکت آنها چهارشنبه در یک پذیرایی خصوصی و از نظر جسمی در دانشگاه پذیرفته شد.

به درخواست وی ، مبلغ اهدا به طور عمومی اعلام نمی شود ، اما طبق گفته دانشگاه ، این یکی از بزرگترین کمک های مالی است که تاکنون به سیستم کتابخانه مدرسه انجام شده است.

این هدیه در فرصتی مناسب ارائه می شود زیرا دانشگاه در حال برنامه ریزی برای بازسازی است تا طی سه سال آینده 120 میلیون دلار هزینه های کلی خود را کاهش دهد.

اسپربر به سی بی سی نیوز گفت: “این لایحه مالیاتی من را تخفیف می دهد.” وی افزود: “اما این پول به آنچه من آرزو می كنم اختصاص یابد: افزایش توانایی های دانشجویی ، آموزش و تحقیقات دانشگاه.”

در مصاحبه روز چهارشنبه با CBC Edmonton’s رادیو فعال، او گفت كه از كمك به كتابخانه خوشحال است.

رادیو فعال7:37کمک مالی سخاوتمندانه به بودجه کتابخانه جدید کمک می کند

دانشگاه آلبرتا به لطف سخاوت استاد برجسته جوفری اسپربر در آستانه دریافت کتابخانه علوم جدید بهداشت است. برنامه این است که موزه دندانپزشکی و کتابخانه را زیر یک سقف جمع کند. 7:37

کتابخانه علوم بهداشت فعلی – که در حال حاضر به دلیل COVID-19 بسته شده است – در طبقه دوم مرکز علوم بهداشتی والتر سی مکنزی است که بیمارستان دانشگاه آلبرتا را نیز در خود جای داده است.

اسپربر گفت ، AHS ، كه بیمارستان را اداره می كند ، می خواهد از فضای كتابخانه برای اهداف پزشكی استفاده كند ، بنابراین دانشگاه باید محل جدیدی پیدا كند.

دیل آسکی ، یکی از کتابداران ارشد کتابخانه گفت که کتابخانه جدید ، که قرار است در سطوح اصلی و پایین در ساختمان ECHA در سال 2024 افتتاح شود ، بسیار مدرن تر و با فناوری جدید خواهد بود.

آسکی گفت ، اگرچه دانشجویان و محققان از نور طبیعی کتابخانه قدیمی قدردانی کرده اند ، اما این مرکز در دهه 1980 ساخته شده است و منعکس کننده میزان تغییر روش تحقیق و تدریس در طی سالها نیست.

جفری اسپربر ، استاد دندانپزشکی ، در مصاحبه ای با بخش رادیو و تلویزیون دانشکده ، فک یک کوسه را از موزه دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا به نمایش می گذارد. (دانشگاه آلبرتا / بایگانی دانشگاه آلبرتا)

اسپربر خوشحال است که کتابخانه جدید شامل نمایش چرخشی موارد از موزه دندانپزشکی دانشگاه است که مجموعه آن را برای پخت و پز استفاده می کرد.

سالهاست که صندلی های دندانپزشکی یکساله این مجموعه ، جمجمه های نادر حیوانات ، کیت های دندانپزشکی قابل حمل و پروتزهای عاج کمتر در دسترس دانشجویان و مردم است.

اسپربر ، 86 ساله ، در آفریقای جنوبی بزرگ شد ، جایی که چندین درجه از دانشگاه ویتواترزراند در ژوهانسبورگ کسب کرد.

پس از کار به عنوان دندانپزشک در لندن ، انگلیس ، در اواخر دهه 1950 و سپس کسب مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه روچستر در نیویورک ، وی در سال 1961 به ادمونتون رفت تا در یک برنامه جدید بهداشت دندان به دانشجویان آناتومی و فیزیولوژی را آموزش دهد. .

اسپربر گرچه از سال 1996 بازنشسته شد ، اما هنوز در رشته خود غوطه ور است و دانش آموزان هنوز کتابهای درسی او را می خوانند. قبل از همه گیری ، او هر روز در دفتر خود در دانشگاه کار می کرد.

آسکی گفت که برنامه ریزی فضا برای کتابخانه جدید در حال انجام است و انتظار می رود مرحله طراحی در سال جدید آغاز شود.