اسب نجات یافته از سوراخ گل یخی در مرکز آلبرتا انتظار داشت که بهبود یابد

اسبی که روز دوشنبه از سوراخ گل یخی نجات یافت ، به لطف داوطلبانی که برای نجات حیوان دور هم جمع شدند ، به گفته صاحبش در حال بهبود است.

تریسی بنکندورک ، که عملیات نجات و پناهگاه اسب Adorado Nino Horse را در نزدیکی لدوک ، آلتا انجام می دهد ، گفت: “من فقط نمی توانم از همه چیز راحت باشم و هنوز نگران او هستم.” “من کاملاً قدردان این افراد هستم که به طرز باورنکردنی و شگفت انگیزی دور هم جمع شده اند.”

روز دوشنبه ، بنكندورف Fysik ، یك اسب 11 ساله بازنشسته بازنشسته را مشاهده كرد كه در آب منجمد و گل آلود تا گردن او غرق شده است.

وی گفت: “او می لرزید و من فقط وقتی او را دیدم فهمیدم كه راهی وجود ندارد كه خودم بتوانم او را از این مسئله بیرون كنم.”

او با 911 تماس گرفت و همچنین تصویری از اسب را در فیس بوک قرار داد و توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است در صورتی که کسی آن را ببیند و راهی برای کمک به او داشته باشد. نیروهای آتش نشانی و بعداً RCMP و همسایگان ، دامپزشک وی و برخی دیگر که حتی آنها را نمی شناختند ، وارد محل شدند. برای مدتی به نظر می رسید نجات غیرممکن است.

یک شرکت یدک کش محلی و همسایگان برای نجات فیسیک ، یک اسب بزرگ ، با هم متحد شدند و از آنجا وی در گودال گل یخی در ملک صاحبش در نزدیکی لدوک گیر کرده بود. (ارائه شده توسط تریسی بنکندورف)

دو تراکتور در مسیر تلاش برای انجام یک عملیات نجات گیر کردند ، اما سرانجام Vintage Towing از نزدیکی Nisku بود که روز را نجات داد. با استفاده از یک وینچ که بندهایی دور بدن اسب پیچیده شده بود ، آنها توانستند اسب را از سوراخ خارج کنند.

جاستین برچ ، مالک مشترک Vintage Towing ، که با دو کارمند دیگر و دو کامیون به صحنه واکنش نشان داد ، گفت: “این فوق العاده نادر است. این اولین اسب ما بود.”

وی گفت که می دانست این یک صحنه حساس به زمان است و حیوان را قبل از شروع هیپوترمی بیرون می کشاند. برچ گفت این جامعه برای شرکت وی مهم است و آنها هزینه کارهایی را که برای نجات انجام داده اند هزینه نمی کنند.

وی گفت: “شما نمی خواهید اگر اسب لازم نیست ، می میرد.”

آنجل رابرتز ، دامپزشک مایعات IV تزریق کرد و این گروه سعی کردند اسب را با پتوی هتل گرم کنند. آنها با استفاده از یک تریلر شیب اسب را به سمت گاراژ بنکندورف که آنجا گرم است منتقل کردند.

فیسیک آنقدر بزرگ است که سوق دادن او به یک دکه در انبار یک چالش بود ، بنابراین در عوض او را وارد گاراژ بنکندورف کردند. سرانجام دمای بدن Fysik به یک سطح ایمن افزایش یافت. آنها پس از حدود سه ساعت اسب را ایستادند ، اما سپس پا را از دست دادند و افتادند. آنها موفق شدند او را دوباره بلند کنند و از آن زمان او ایستاده و در پتو پیچیده است.

تریسی بنکندورف پس از نجات اسبی اش ، فیسیک ، پس از آنکه روز دوشنبه توسط خدمه ای از داوطلبان محلی از چاله گل یخی نجات یافت. (ارائه شده توسط تریسی بنکندورف)

بنكندورف گفت كه روش شگفت آور همه شگفت انگیز است: مردم بخاری می آوردند ، شخصی پیتزا می آورد و او به یاد می آورد كه یكی از كارمندان شركت یدك كش را در دست داشت و کیسه مایعات IV را در دست داشت.

وی گفت: “من از آن حیرت زده ام ، فقط چند نفر وقت خود را برای انجام این کار اختصاص داده اند.”

این سختی برای بنکندورف سخت بوده است: او در حین نجات پاهای خود را خیس کرد و گفت که دچار سرمازدگی شده است و تا حدود ساعت 5 صبح در حال بررسی بود تا از فیسیک مطمئن شود که او هنوز ایستاده است.

وی گفت: “آنچه می توانست یک فاجعه وحشتناک باشد به چیزی تبدیل شده است که تاکنون کاملاً برعکس بوده است زیرا در مورد شخصیت این افراد چیزهای زیادی آشکار شده است.”

بنكندورف حدود 5 سال پیش هنگامی كه شرایط پزشکی وی را از حرفه پرش دور كرد ، فیسیك را نجات داد. او اسب بزرگ را مهربان و لطیف توصیف کرد.

او هنوز مطمئن نیست که او از جنگل بیرون رفته است ، اما یک بازدید دامپزشک از ظهر روز سه شنبه تأیید کرد که همه چیز به دنبال Fysik است. او هنوز مقداری تورم در پاها و آسیب به بافت نرم دارد ، اما انتظار می رود طی 8 تا 10 هفته بهبودی خوبی داشته باشد.

آنجل رابرتز دامپزشک دوشنبه شب با فیزیک معالجه کرد. (ارائه شده توسط تریسی بنکندورف)