اخراج برای زن ادمونتون که به دلیل نامه جعلی از کانادا اخراج شده بود، باقی ماند

یک دادگاه فدرال به طور موقت اخراج یک زن ادمونتونی را چند روز قبل از اخراج او از کانادا متوقف کرد.

قرار بود کامرجیت کاور دوشنبه در ساعت 6 صبح اخراج شود. روز شنبه، قاضی آلن دینر، درخواستی مبنی بر توقف حکم حذف تا تصمیم نهایی برای مرخصی و بررسی قضایی تصمیم افسر آژانس خدمات مرزی کانادا مبنی بر عدم به تعویق انداختن اخراج را تایید کرد. .

داینر در تصمیم خود خاطرنشان کرد که اقامت عملاً همان تسکین درخواست شده در درخواست تجدیدنظر قضایی را اعطا می کند، اما گفت هنوز سؤالاتی در مورد اینکه آیا افسر به طور منطقی به خطرات احتمالی بازگشت خود به هند پرداخته است یا خیر وجود دارد.

کائور پنج سال پیش برای تحصیل از پنجاب در شمال هند وارد شد، اما سال‌ها بعد، مقامات متوجه شدند که درخواست ویزای دانشجویی او شامل یک نامه پذیرش تقلبی است که توسط یک مامور مهاجرت ثبت شده بود.

در حالی که مقامات اذعان کردند که کائور از جعلی بودن نامه خبر نداشت، آنها می گویند هنوز مسئولیت تایید پذیرش این نامه بر عهده او بود.

وکیل استدلال می کند که اخراج زندگی را به خطر می اندازد

در روز جمعه، وکیل کاور، استوارت ایستوانفی، استدلال کرد که کاور باید بتواند تا زمانی که درخواست دیگری برای اقامت به دلایل بشردوستانه بررسی شود، در کانادا بماند.

او گفت که فرستادن کائور به پنجاب جان او را توسط مامور مهاجرت که از آن زمان به‌طور جنایی متهم شده است، در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

استوانفی گفت: «این فرد هنوز آزاد است و تهدید به پرتاب اسید به سمت او شده است، او خانواده اش را تهدید کرده است. روی او اسید می ریزند یا کشته می شوند.»

او گفت که برادرش در پنجاب یکشنبه گذشته به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

ایستوانفی گفت که کائور نیز به دلیل انتشار عکس هایی که نشان می دهد او در تظاهراتی در حمایت از جنبش جدایی طلب خلستانی شرکت کرده بود، در معرض خطر است.

او ارزیابی‌های قبلی مقامات مبنی بر اینکه کائور از حمایت دولتی در هند برخوردار است را به چالش کشید.

استوانفی گفت که یک بحران حقوق بشر در پنجاب وجود دارد و ارزیابی خطر قبل از حذف “هیچ ربطی به واقعیت” ندارد.

استوانفی همچنین سوابق کاور در کانادا را برجسته کرد و خاطرنشان کرد که او دیپلم مدیریت بازرگانی کسب کرده است، کارفرمای چهار ساله او “بسیار از خدمات او راضی است” و او ماه گذشته ازدواج کرد.

او کسی است که می تواند یک مهاجر نمونه باشد.”

کرون می گوید که به موقع انجام نشده است

گالینا بینینگ، دادستان ولیعهد، استدلال کرد که Kaur درخواست خود را به موقع ارائه نکرده است. بینینگ گفت که نامه جعلی سه سال پیش شناسایی شد اما کاور تنها چهار یا پنج ماه پیش درخواست خود را ارائه کرد.

او گفت که خطر جان Kaur توسط افسر ارزیابی خطر قبل از حذف “به طور کامل بررسی شد”.

بینینگ گفت که هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است که نشان دهد زندگی کائور در خطر است جدا از خطر ادعایی که او به دلیل حمایت از یک دولت جدایی طلب با آن مواجه است.

بینینگ گفت: “فقدان کامل شواهد وجود دارد.”

بینینگ همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا این نگرانی در برنامه های قبلی او مطرح نشده است.

او همچنین اعتبار Kaur را زیر سوال برد. او گفت که کائور قبلاً گفته بود که از یک خانواده طبقه متوسط ​​آمده است، که با توصیف وکیل قبلی او از خانواده ای بی سواد که در فقر زندگی می کنند، تناقض دارد.

بینینگ گفت: «به نظر می رسد گاهی اوقات متقاضی حاضر است هر چیزی را که با هدفش مطابقت دارد بگوید.

“قربانیان کلاهبرداری”

این استدلال در همان روزی شنیده شد که شان فریزر، وزیر مهاجرت فدرال، گفت که مقامات در حال بررسی گزارش های اخیر درباره نامه های پذیرش جعلی هستند.

او در توییتی نوشت که تمرکز این وزارتخانه «روی شناسایی مجرمان است، نه مجازات قربانیان.

قربانیان کلاهبرداری فرصتی برای نشان دادن وضعیت خود و ارائه شواهد برای حمایت از پرونده خود خواهند داشت.

دبیر مطبوعاتی فریزر از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی CBSA گفت که این آژانس در مورد موارد خاص اظهار نظر نمی کند، اما همه افرادی که تحت اقدامات اجرایی و حذف قرار می گیرند، به روند قانونی در برابر قانون دسترسی دارند و دستورات حذف را می توان از طرق مختلف مورد اعتراض قرار داد.

آنها گفتند که CBSA در حال بررسی تعدادی از پرونده های مهاجرت فعال از ارائه نادرست، از جمله موارد مربوط به مجوزهای تحصیلی است.