اتاوا سیگنال هایی را برای ایجاد سیستم مراقبت از کودکان در کانادا ، جمع آوری مالیات فروش دیجیتال ارائه می دهد

وزیر مالیه کریستیا فری لند امروز اولین مراحل در یک برنامه چند ساله برای ساخت یک سیستم مراقبت از کودکان در کانادا را برای کاهش هزینه های خانواده ها و تشویق بیشتر زنان با بچه ها به پیوستن به نیروی کار اعلام کرد.

فری لند برای پرداخت هزینه این برنامه پیشنهادی – و جمع آوری درآمد بیشتر برای جبران کسری بودجه بالون – از طرح دولت برای گرفتن مالیات فروش شرکتهای دیجیتال نیز رونمایی کرد.

فری لند گفت که دولت دبیرخانه جدیدی در زمینه یادگیری زودهنگام و مراقبت از کودکان ایجاد خواهد کرد که با استانها و مناطق برای ایجاد یک سیستم ملی جدید با الگویی که قبلاً در کبک در آن کار کرده است کار خواهد کرد ، جایی که والدین با هزینه کمتری به خدمات مراقبت از کودکان دسترسی دارند بیش از 10 دلار در روز

در بیانیه اقتصادی پاییز آمده است: “همانطور که ساسکاچوان یک بار به کانادا راه مراقبت های بهداشتی و بریتیش کلمبیا به کانادا راه آلودگی قیمت گذاری را نشان داد ، کبک نیز می تواند راه مراقبت از کودکان را به ما نشان دهد.”

وزیر دارایی گفت ، بودجه بعدی فدرال – كه انتظار می رود در بهار سال 2021 باشد – برنامه مشخص تری در مورد چگونگی ارائه مراقبت از كودكان “با قیمت مناسب ، در دسترس ، فراگیر و با كیفیت عالی از ساحل به ساحل به ساحل” ارائه خواهد داد. دولت فدرال اکنون 20 میلیون دلار تعهد می کند تا کار طراحی “چشم انداز مراقبت از کودک” جدید خود را آغاز کند.

دولت می گوید ، با توجه به اینکه همه گیری COVID-19 میزان خطرناک بودن کار برای بسیاری از زنان را نشان داده است ، اکنون نیاز به چنین سیستم ملی کاملاً مشهود است.

داده های دولت نشان می دهد که به دلیل افزایش هزینه های مراقبت از کودکان و کمبود مکان های موجود ، بیش از مردان زن مجبور شده اند برای مراقبت از فرزندان خود در خانه بمانند.

در بیانیه اقتصادی آمده است ، “با استفاده از COVID-19 موجب انصراف شد ، و بسیاری از دستاوردهای سخت زنان را که طی دهه های گذشته کار کرده اند به عقب برگرداند” ، با استفاده از اصطلاحی برای کاهش چشمگیر تعداد زنان شاغل در سال جاری .

“تا زمانی که همه زنان کانادایی به مراقبت از کودکان با قیمت مناسب دسترسی نداشته باشند ، کانادا نمی تواند رقابت پذیر باشد.”

در حالی که هنوز جزئیات آن بررسی نشده است ، دولت فدرال از سال مالی آینده بیش از 400 میلیون دلار به استان ها و مناطق می فرستد تا قبل از افزایش احتمالی فضاهای جدید ، مربیان اولیه مراقبت از کودکان را استخدام کند.

متصدیان مالیاتی فروش کلیه محصولات ، خدمات دیجیتال را می گیرند

فری لند همچنین طرحی را برای شروع اخذ مالیات فروش دیجیتال از مصرف کنندگان در سراسر کشور برای اولین بار اعلام کرد – سیستم جدیدی که می تواند در طی 5 سال آینده تا 1 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

طبق قوانین موجود ، مشاغل دیجیتالی مستقر در خارج از کشور بدون حضور فیزیکی در کانادا می توانند کالاها و خدمات را بدون دریافت هزینه GST یا HST به فروش برسانند.

به عنوان مثال ، نتفلیکس مستقر در ایالات متحده ، GST یا HST را از خدمات پخش دیجیتال خود در سطح کشور اخذ نمی کند – اما اپل ، که فعالیت کانادایی دارد ، از همه مشتریان iTunes خود مالیات مربوطه را می گیرد.

(کبک و ساسکاچوان در حال حاضر تأمین کنندگان خدمات دیجیتال کانادایی و خارجی را ملزم به ثبت نام و جمع آوری مالیات فروش استانی در خدمات مانند Netflix و Spotify می کنند.)

دولت می گوید رژیم فعلی نسبت به شرکت های کانادایی ناعادلانه است و “دولت را از درآمد مالیاتی محروم می کند که می تواند برای بهتر کردن زندگی همه استفاده شود.”

فری لند گفت: مالیات فروش برای کلیه کالاها و خدمات مصرفی در کانادا اعمال خواهد شد – صرف نظر از نحوه تهیه آنها. این مصرف کنندگان هستند که مالیات را پرداخت می کنند ، نه خود شرکت ها.

در حالی که مدت ها بود که دولت فدرال گفته بود که هر رژیم جدیدی را با سایر کشورهای غربی هماهنگ می کند ، فری لند گفت که کانادا اکنون آماده است که به تنهایی مالیات بر شرکت های دیجیتال اعمال کند.

وزیر دارایی پیشین ، بیل مورنو گفته بود كه دولت فقط زمانی مالیات فروش دیجیتال را دنبال می كند كه سایر كشورهای G20 و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) استانداردهایی را تدوین كنند كه می تواند در همه حوزه های قضایی اعمال شود. آن کار بین المللی هنوز ادامه دارد.

برخی از ناظران – از جمله مایکل گیست ، استاد حقوق اینترنت در دانشگاه اتاوا – هشدار داده اند که ایجاد این مالیات جدید دشوار خواهد بود زیرا چالش های قابل توجه اداری و اجرایی وجود دارد.

مستقر در ایالات متحده Netflix در حال حاضر GST یا HST را از خدمات پخش دیجیتال خود در سراسر کشور اخذ نمی کند. (Shutterstock)

دولت با شرکت های دیجیتال در مورد چگونگی ساختار این مالیات جدید مشورت خواهد کرد ، اما دولت روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد جمع آوری وجوه را در ژوئیه 2021 آغاز کند. دولت می گوید انتظار دارد طی 5 سال آینده 1.2 میلیارد دلار درآمد بیشتر از اندازه گیری

تصمیم برای مالیات دادن خدمات ارائه شده توسط شرکت هایی مانند نت فلیکس برای این دولت لیبرال موضوعی تقریباً جدی است. در مبارزات انتخاباتی فدرال 2015 ، استفن هارپر ، رهبر محافظه کار ، قول داد که دولتی به رهبری وی هرگز از نتفلیکس مالیات نمی گیرد و لیبرال ها با قول خودشان از مالیات بدون نتفلیکس پاسخ می دهند.

با این حال ، در مبارزات انتخاباتی سال 2019 ، لیبرال ها ، NDP و سبزها همه پیشنهاداتی را در سیستم عامل خود برای مالیات دادن به شرکت های چند ملیتی که تجارت خود را به صورت آنلاین انجام می دهند ، ارائه دادند.

مالیات جدید برای مکانهای اجاره ای کوتاه مدت

مالیات جدید دیگری برای اقامتگاه های اجاره ای کوتاه مدت که در کانادا در سایت هایی مانند Airbnb و VRBO رزرو شده اعمال می شود.

Airbnb مالیات فروش را از مشتریان خود دریافت نمی کند. این به میزبانان فردی بستگی دارد که GST یا HST را به نرخ دریافتی برای یک فضا اضافه کنند – اما این مالیات به طور یکنواخت اعمال نمی شود و برای میزبانانی که سالانه کمتر از 30،000 دلار درآمد اجاره دارند ، این مالیات لازم نیست.

با پیشنهاد جدید فری لند ، GST و HST در تمام اقامتگاه ها جمع آوری شده و توسط مالک املاک یا شرکت هایی که این رزروهای دیجیتال را هماهنگ می کنند ، پرداخت می شود. تخمین زده می شود که این مالیات طی 5 سال آینده 360 میلیون دلار درآمد فدرال را افزایش دهد.

طبق سیاست های مالیاتی فعلی فدرال ، Airbnb مالیات فروش را از مشتریان خود دریافت نمی کند – و این به میزبان های شخصی بستگی دارد که GST یا HST را به نرخ مورد نیاز برای یک مکان اضافه کنند. (شاتر استوک / دانیل کراسون)

دولت همچنین برای ادامه سرکوب اجتناب از مالیات ، میلیون ها دلار بیشتر بودجه برای آژانس درآمد کانادا (CRA) پیشنهاد کرده است.

باج گیرنده مالیات طی 5 سال آینده 606 میلیون دلار برای تأمین بودجه ابتکارات جدید “با هدف فرار مالیاتی بین المللی و جلوگیری از تهاجمی مالیات” دریافت خواهد کرد.

این پول برای استخدام حسابرسان متمرکز در خارج از کشور برای هدف قرار دادن کانادایی هایی که درآمد و سایر دارایی های خود را در خارج از کشور پنهان می کنند ، استفاده خواهد شد. در بیانیه اقتصادی آمده است ، این پول به آژانس توانایی بیشتری برای بررسی “پرونده های مالیاتی با ریسک بالاتر” توسط افراد با ارزش خالص خواهد داد.

دولت تخمین می زند که این اقدامات طی 5 سال 1.4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

تزریق پول به دنبال یک سرمایه گذاری مشابه در سال 2016 انجام شد که ، دولت گفت ، نتایج اولیه مثبتی را نشان می دهد – تخمین زده می شود 3 میلیارد دلار درآمد اضافی مالیات فدرال از زمانی که دولت شروع به ارسال CRA حدود 350 میلیون دلار بیشتر در سال کرده است ، ارزیابی شده است. هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این پول بدهکار جمع آوری شده است.