آلبرتا نشان می دهد از برنامه COVID-19 خود برای ردیابی تنها 20 مورد در طول 6 ماه استفاده شده است

دولت استان فاش کرده است که برنامه ردیابی COVID-19 آلبرتا – که در ماه مه راه اندازی شده و بیش از 260،000 بار بارگیری شده است – “در تقریباً 20 مورد” برای ردیابی تماس با کسی که از نظر بیماری مثبت بوده است ، مورد استفاده قرار گرفته است.

نگرانی های مداوم در مورد این برنامه ، در استانی که برنامه مشابه ارائه شده توسط دولت فدرال را انتخاب نکرده است ، در حالی است که آلبرتا سوابق جدیدی را برای موارد روزانه (بیش از 1000 نفر در روز شنبه) ، بستری شدن در بیمارستان (264 مورد آخر) و مرگ () ثبت می کند. دوشنبه 20 گزارش دیگر)

این استان همچنین در مورد ادعاهای قبلی مبنی بر برطرف شدن مشکلات نسخه آیفون برنامه خود با به روزرسانی اخیر ، کمی عقب نشینی کرد. اکنون اذعان می کند که ممکن است هنگامی که نرم افزار در پس زمینه دستگاه های ساخته شده توسط اپل در حال اجرا است ، مشکلات باقی بماند و می گوید که قصد دارد آزمایش های بیشتری را انجام دهد.

با این حال ، کارشناسانی که برنامه های COVID-19 را در سراسر جهان مورد مطالعه قرار داده اند ، می گویند این مشکل به نوع برنامه ای که آلبرتا استفاده می کند ، بومی است و تا زمانی که اپل نحوه اعطای مجوز به سیستم عامل خود را برای برنامه های شخص ثالث تغییر ندهد ، قابل حل نیست.

آنها اعتقاد دارند که بعید است اپل چنین کاری انجام دهد ، زیرا محدودیت هایی به عنوان صرفه جویی در مصرف باتری و تدابیر امنیتی وجود دارد که سازنده گوشی های هوشمند عمداً در دستگاه های خود تعبیه کرده است.

اپل همچنین در رابطه با Google که محدودیت های مشابهی ندارد ، نرم افزار اطلاع رسانی در معرض نوردهی خود را ایجاد کرده است. نرم افزار Apple-Google ستون فقرات برنامه COVID Alert دولت فدرال را تشکیل می دهد ، که در همه استانها به جز بریتیش کلمبیا و آلبرتا پذیرفته شده است.

این برنامه فدرال تقریباً 5.2 میلیون بار بارگیری شده است و برای هشدار تماس با حدود 4200 نفر از مبتلایان به COVID-19 مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان معناست که تقریباً برای هر 1200 بارگیری ، یک هشدار ارسال می شود. آن را با برنامه آلبرتا مقایسه کنید که تقریباً به ازای هر 13000 بارگیری یک هشدار ارسال کرده است.

دولت آلبرتا برتری برنامه خود را حفظ می کند زیرا اطلاعات دقیق را مستقیماً به کارکنان ردیابی تماس استان ارائه می کند ، بر خلاف برنامه فدرال ، که فقط در صورتی که به سایر کاربران در نزدیکی شخصی که دارای COVID-19 هستند نزدیک می شود.

بسیاری از آلبرتایی ها در مورد کارآیی نرم افزار استانی ، معروف به ABTraceTogether ، که به دلیل مشکلات هنگام کار با آیفون ، به خصوص ، مشکل ایجاد شده است ، سوال کرده اند.

مشکلات مربوط به آیفون ها

در ابتدا ، برنامه آلبرتا لازم است که در پیش زمینه اجرا شود از یک آیفون ، با تلفن قفل قفل شده ، به منظور کار. برای اسکن نرم افزاری که به طور مداوم برای دستگاه های اطراف اسکن می شود ، برخی از کاربران آیفون شکایت داشتند که این باعث می شود این برنامه تقریباً بی فایده باشد.

این استان ماه ها اعلام کرد که در حال رفع مشکل است و نخست وزیر جیسون کنی در تاریخ 2 نوامبر به خبرنگاران گفت که این مشکل حل شده است.

وی گفت: “ما موفق به دریافت یک راه حل فنی شدیم.” “بنابراین اکنون در پشت تلفن افراد کار می کند.”

نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، در کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ 2 نوامبر به س whereالات مربوط به COVID-19 پاسخ می دهد ، جایی که وی گفت مشکلات برنامه Alberta حل شده است. (CBC)

در حالی که این به روزرسانی به برنامه اجازه می داد در پس زمینه دستگاه هایی با استفاده از سیستم عامل iOS اپل اجرا شود ، اما یک توسعه دهنده نرم افزار کلگری هنوز مشکوک بود.

Mathieu Fenniak ، یک توسعه دهنده نرم افزار برای مدت 20 سال ، یک آزمایش ساده را با دو آیفون اجرا کرد که آخرین نسخه ABTraceTogether را اجرا می کنند. وی این نرم افزار را در پس زمینه و پیش زمینه اجرا کرد و تلفن ها را در فاصله دو متری یکدیگر قرار داد ، سپس یک پرونده پایگاه داده را بررسی کرد که حاوی اطلاعاتی در مورد دستگاه های دیگری بود که تلفن با آنها ارتباط برقرار کرده بود.

وی ده ها تعامل آیفون به آیفون را در مدت 30 دقیقه شمارش کرد که این برنامه در پیش زمینه در حال اجرا بود ، اما هیچ کدام در طی 10 ساعت که این برنامه در پس زمینه اجرا می شد ، هیچ یک از آنها را تعامل نکرد. فننیاک گزارش و داده های خود را به صورت عمومی برای هر کسی که بررسی کند ارسال کرد.

وی گفت این آزمایش محدودیت هایی دارد ، اما خاطر نشان كرد كه نتایج وی با آنچه دیگران در مورد این نوع برنامه ردیابی تماس مشاهده كرده اند سازگار است.

سازندگان اصلی برنامه مشکل مشابهی را گزارش کردند

محدودیت های اپل در زمینه عملکرد برنامه های ردیابی شخص ثالث ، ماه هاست که بحث دائمی در بین توسعه دهندگان نرم افزار است.

حتی دولت سنگاپور – که اصل را ایجاد کرد نرم افزار TraceTogether برنامه آلبرتا بر اساس آن است – این مشکل را برجسته کرد دو ماه پیش در مقاله ای در صفحه وب TraceTogether. این مورد قابل قبول تلقی شد زیرا تعاملات iOS با iOS بخش کوچکی از کل تعاملات در سنگاپور را تشکیل می دهد ، جایی که اکثر مردم از تلفن های هوشمند Android استفاده می کنند.

برعکس ، در آلبرتا ، استان می گوید دو سوم از بارگیری های ABTraceTogether در دستگاه های اپل انجام شده است.

هم خدمات بهداشتی آلبرتا (مرجع بهداشتی که ردیابی تماس را انجام می دهد) و هم کارکنان غیرحزبی با بهداشت آلبرتا س questionsالات فنی مربوط به برنامه آلبرتا را به کارمندان ارتباطات سیاسی دولت ارجاع می دهند.

پاسخ های دولت با گذشت زمان تکامل می یابد

دبیر مطبوعاتی وزیر بهداشت تایلر شاندرو ، استیو بیوک ، در ابتدا گفت که مشکلات مربوط به نسخه های آلبرتا و سنگاپور برای این برنامه حل شده است.

بیوک در ایمیل خود بدون ارائه مستندات یا پیوندها نوشت: “دولت سنگاپور به وضوح اظهار داشت که این مشکل برطرف شده و برنامه با موفقیت کار می کند.”

برنامه سنگاپوری مورد آزمایش قرار گرفته است چندین به روزرسانی در دو ماه گذشته اما هیچکدام نشان نمی دهند که مشکل iOS به iOS برطرف شده است. CBC News برای کسب اطلاعات بیشتر با آژانس فناوری دولت سنگاپور تماس گرفته است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

پاسخ های بیوک به س questionsالات CBC News با گذشت زمان تکامل یافت.

در ابتدا ، وی گفت که آخرین به روزرسانی برنامه Alberta توسط Deloitte کانادا آزمایش شده است ، “آنها تأیید کرده اند که هنگام استفاده در پس زمینه و هنگام استفاده از iPhone به iPhone موثر است.”

وی در پاسخ به سوالات پیگیری دقیق تر ، بعدا گفت: “من فکر می کنم انصاف است که بگوییم ممکن است مشکلی در این برنامه وجود داشته باشد ؛ اما تعلیق قضاوت نیز عادلانه است زیرا در انگلیس و سنگاپور نیز استفاده گسترده ای دارد. مانند اینجا ، و هیچ ادعایی از این نوع که ما از آن آگاه باشیم وجود نداشته است. “

گزارش Deloitte به دولت آلبرتا خاطرنشان کرد: عملکرد این برنامه پس از آخرین به روزرسانی “بسیار بهبود یافته” در دستگاه های اپل است ، اما اگر تلفن قفل شده و برای مدت طولانی “استفاده شود” (معمولاً بیش از دو ساعت) ، فاصله بین اسکن ها “شروع به تغییر می کند. همچنین ،” اگر برنامه توسط iOS خاتمه یابد “، برنامه به طور كلی ضبط كردن برخوردها را متوقف می كند.

کارشناسان بیرون وزن می کنند

محققانی که با CBC News صحبت کرده اند می گویند برای برنامه های شخص ثالث از این نوع عملکرد همیشه محدود است مگر اینکه اپل سیستم عامل خود را تغییر دهد.

Andrew Urbaczewski ، دانشیار اطلاعات و تجزیه و تحلیل کسب و کار در دانشگاه دنور ، که اثربخشی برنامه های ردیابی و اطلاع رسانی COVID را در کشورهای مختلف بررسی کرده است ، گفت: “من از هیچ برنامه ای مطلع نیستم که این محدودیت در آنها برطرف شده باشد.”

برنامه COVID Alert فدرال کدهای تصادفی را از طریق بلوتوث با تلفنهای اطراف که برنامه نصب شده است رد و بدل می کند. به روزرسانی های اخیر به برنامه این امکان را می دهد تا از تاریخ شروع علائم یا تاریخ آزمایش کاربر ، در معرض احتمال قرار گرفتن در معرض موارد قرار گیرد. (اوان میتسویی / CBC)

اپل به تازگی یک نسخه بزرگ سیستم عامل را منتشر کرده است که اورباچسکی گفت که آن را به طور کامل تجزیه و تحلیل نکرده است ، اما فکر می کند تغییر قابل توجهی بعید است.

برایان جکسون موافق است. وی مدیر تحقیق در Info-Tech Research Group ، یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات مستقر در تورنتو است.

او می گوید محدودیت های اپل در برنامه های شخص ثالث به سالها قبل برمی گردد و احتمالاً تغییر نخواهد کرد ، به ویژه به دلیل وجود اپل و پروتکل اطلاع رسانی در معرض COVID اپل.

جکسون درباره پروتکل Google-Apple گفت: “در واقع این مسیری است که شما باید به عنوان یک توسعه دهنده طی کنید تا بتوانید به رادیو بلوتوث دسترسی پیدا کنید.” “اگر از آن استفاده نمی کنید [protocol]، این ضربه و از دست دادن است. “

‘به اندازه کافی خوب نیست’

جکسون گفت که تجربه آلبرتا با برنامه خود او را به یاد آنچه در استرالیا افتاد ، جایی که دولت یک برنامه ردیابی COVID شخص ثالث را راه اندازی کرد و ماه ها اصرار داشت که روی آیفون کار می کند.

بعدا مشخص شد که فقط بین 25 تا 50 درصد تلاشهای متقابل بین دو دستگاه قفل شده iOS حتی پس از بهبود عملکرد نیز انجام شده است.

جکسون گفت که این درجه از عملکرد “فقط به اندازه کافی خوب نیست” ، و به روزرسانی های نرم افزاری زیادی برای رفع آن وجود ندارد.

وی گفت: “هیچ به روزرسانی وجود ندارد كه توسعه دهنده شخص ثالث بتواند به آنها اجازه دسترسی سطح بالاتر به سیستم عامل را بدهد.” “این توسط اپل و گوگل کنترل می شود.”

دولت آلبرتا بارها اصرار داشته است که برنامه ABTraceTogether بهتر با نیازهای استان مطابقت دارد ، زیرا برنامه فدرال داده ها را مستقیماً برای تماس با ردیاب ها نمی فرستد.

بیوک گفت که این استان از توسعه دهندگان نرم افزار خود می خواهد که نتایج آزمایش انجام شده توسط فننیاک را بررسی کنند تا “تشخیص دهند که آیا دقیق است یا می توان پیشرفت های بیشتری انجام داد.”