کارشناسان نگرانند که اجباری شدن واکسن COVID-19 می تواند به اعتماد عمومی آسیب برساند

از آنجا که در میان افزایش موارد COVID-19 ، مناطقی از کشور با قفل دوم روبرو هستند ، واکسن ها به عنوان راه حلی برای بیماری همه گیر و مشکلات اقتصادی پیش روی مشاغل تبلیغ می شوند. اما کارشناسان می گویند حتی وقتی شلیک در دسترس قرار می گیرد ، اجباری شدن آن می تواند به اعتماد عمومی آسیب برساند.

“اگر دولت ما … باید بگوید ،” شما کاملا باید این کار را انجام دهید ، “ما واقعاً واکنش بسیار منفی را به خطر می اندازیم که در واقع ، ممکن است به نوعی آتش سوزی کند و در واقع می تواند میزان افرادی را که واکسینه نمی شوند افزایش دهد ، “گفت: کری بومن ، متخصص اخلاق زیستی در دانشگاه تورنتو.

نظرسنجی اخیر توسط شرکت نظرسنجی Leger و انجمن مطالعات کانادایی نشان داده است 69 درصد کانادایی ها این کشور را انتخاب می کنند یک واکسن تایید شده توسط Health Canada پس از در دسترس قرار گرفتن. چهارده درصد گفتند که نمی دانند ، در حالی که 17 درصد گفتند که نمی دانند. نظرسنجی آنلاین توسط یک نمونه نماینده از 1522 کانادایی تکمیل شد.

با دو آزمایش واکسن COVID-19 که نتایج مثبتی را برای اثربخشی خود ارسال می کنند ، احتمال وجود یک نامزد موفق در دسترس احساس می شود و با آن بازگشت به زندگی عادی است.

اما اخبار مربوط به آزمایش های موفقیت آمیز واکسن این س questionsال را به وجود می آورد که آیا می توان آنها را برای برخی از کانادایی ها مانند کارمندان مراقبت های بهداشتی و پاسخ دهندگان اجباری کرد و آیا شرکت های خصوصی برای استفاده از خدمات خود به اثبات واکسیناسیون احتیاج دارند

شرکت سرگرمی Ticketmaster گفته است که در حال بررسی روش هایی برای تأیید رایگان بودن مجریان کنسرت به COVID-19 است. با این حال ، شرکت می گوید این نمی تواند هرگونه الزامات ورود را تنظیم یا اعمال کند، بر اساس گزارش بی بی سی ، در عوض تصمیم گیری را به مسئولان برگزاری رویداد واگذار کنید.

تیم کالفیلد ، استاد حقوق بهداشت ، می گوید که اطلاعات کافی در مورد اثرات واکسن COVID-19 وجود ندارد ، چیزی که باید قبل از شروع تقویت شود تا بررسی شود که آیا واکسن اجباری است یا خیر. (لوکا برونو / آسوشیتدپرس)

بومن می گوید بعید به نظر می رسد كه دولت ها در كانادا واكسن ها را اجباری كنند و معتقد است كه این مفهوم غیراخلاقی است.

وی گفت: “ما در جامعه ای با سطح آزادی خاصی زندگی می کنیم و بدون رضایت صریح پزشکی یا سایر زمینه ها نیز برای هیچ یک از بدن ما نمی توان کاری انجام داد.” بررسی کراس کانتری.

وقتی صحبت از شرکت های خصوصی می شود ، درخواست اثبات واکسیناسیون مشابه ایده ای است که در اوایل همه گیری وجود دارد: گذرنامه های مصونیت.

وی می گوید ، این گذرنامه ها نگرانی های اخلاقی خود را ارائه می دهند ، اما “تقریباً قطعی” است که هنگام تأیید واکسن ، نوعی شناسایی برای کسانی که آن را دریافت کرده اند وجود دارد.

وی گفت: “به عنوان یک جامعه ، ما واقعاً در مورد معنای آن از نظر چگونگی تعامل با جهان تصمیم نگرفته ایم.” “اما صنعت خصوصی و شرکت خصوصی به نوعی دست ما را مجبور به این کار می کند.”

اطلاعات بیشتری مورد نیاز است

تیم کالفیلد ، کرسی تحقیق در کانادا در زمینه حقوق و سیاست های بهداشتی در دانشگاه آلبرتا و نویسنده آن تصویر واکسیناسیون، موافقت می کند که تعیین واکسن می تواند اعتماد عمومی به واکسن را که طبق نظرسنجی ها در حال حاضر کم است ، تضعیف کند.

یک نظرسنجی جدید از Leger نشان می دهد که کانادایی ها در هنگام واکسیناسیون واکسن COVID-19 کمتر مورد حمایت قرار می گیرند. 7:43

وی می گوید ، حتی در نظر گرفتن چنین سیاستی نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

“خط پایین ، تا اینجا داده ها خوب به نظر می رسند ، اما آیا ما اطلاعات کافی داریم که می خواهیم یک سیاست اجباری داشته باشیم؟ آیا می خواهیم صبر کنیم و ببینیم که [vaccine’s] مشخصات ایمنی پس از آن است که ما آن را به هزاران نفر ، شاید میلیون ها نفر قبل از این که چنین سیاست هایی را تدوین کنیم ، داده ایم؟ ” چکاپ

“من فکر می کنم این قابل تأمل است.”

با توجه به تاثیری که COVID-19 بر اقتصاد گذاشته است ، استاد حقوق پزشکی می گوید جای تعجب نخواهد بود اگر مشاغل انتظار داشته باشند که مراجعه کنندگان برای دسترسی به خدمات واکسینه شوند.

با این حال ، انجام این کار به این معنی است که دولت ها باید اطمینان حاصل کنند که کسی هیچ کس را کنار نمی گذارد.

“این یکی از مواردی است که شما باید در نظر بگیرید. آیا مردم به این واکسن دسترسی دارند؟ آیا این سیاست با در نظر گرفتن نقص ایمنی در نظر گرفته شده است؟ آیا این سیاست به روشی عادلانه اجرا می شود؟” کولفیلد گفت.

به گفته بومن ، آنچه مهم است این است که در نهایت کانادایی ها برای ایجاد ایمنی گله در برابر COVID-19 به اندازه کافی واکسیناسیون را انتخاب می کنند ، و یک پیام خدمات عمومی هدفمند می تواند این حقه باشد.

وی گفت: “آنچه ما نیاز داریم یک کارزار بسیار قدرتمند است – و اکثر مردم این کار را می کنند – چرا این مهم به اندازه آن اهمیت دارد.”


نوشته شده توسط جیسون ورمس. تهیه شده توسط استیو هوارد و کیترتانا ساسیتاران.