واکنش آلبرتا به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان است

رهبران سیاسی در آلبرتا در حال انتخاب جو بایدن به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هستند.

روز شنبه ، جیسون کنی ، نخست وزیر آلبرتا در بیانیه ای پیروزی بایدن و همسر نامزدش کامالا هریس را تبریک گفت.

بایدن ، نامزد دموکرات ها ، شنبه ، هنگام پیروزی در ایالت پنسیلوانیا ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ، پیروز شد و از آستانه 270 رأی انتخاباتی برای تصاحب کاخ سفید عبور کرد. هریس به عنوان اولین زن سیاه پوست و اولین شخص از نژاد جنوب آسیا انتخاب شده به عنوان معاون رئیس جمهور تبدیل خواهد شد.

در این بیانیه ، كنی به سابقه مهاجرت آمریكا به آلبرتا به عنوان شواهدی از روابط فرهنگی و اجتماعی قوی بین این استان و همسایه جنوبی كانادا اشاره كرد.

“امنیت انرژی ایالات متحده وابسته به آلبرتا به عنوان بزرگترین منبع واردات نفت ایالات متحده است. بیشتر اقتصاد آمریکا توسط انرژی آلبرتا تأمین می شود. ما مشتاقانه منتظر همکاری با تیم انتقالی بایدن رئیس جمهور و دولت آینده هستیم تا اطمینان حاصل شود که این مهم است. مشارکت اقتصادی ادامه دارد. ”

“کانادا و ایالات متحده باید همکاری نزدیک داشته باشند تا از زندگی و معیشت از طریق بحران COVID محافظت کنند و اقتصاد ما را به رشد برگردانند. آلبرتا امیدوار است که بتواند سهم ما را در پیشبرد این برنامه رشد و همکاری با دولت بعدی و کنگره آمریکا انجام دهد. “

ریچل نوتلی ، رهبر مخالفان نیز به بایدن و هریس تبریک گفت ، و از اظهارات وی برای ایجاد مسئله عدم اطمینان در مورد سرنوشت خط لوله Keystone XL ، که بایدن قول داده است آن را لغو کند ، استفاده کرد.

“برای ارزیابی آینده KXL خیلی زود است. با این حال ، بهترین راه برای جیسون کنی برای محافظت از علاقه آلبرت ها به خط لوله ، کنار گذاشتن امتناع از وی برای مقابله با تغییرات آب و هوا ، محکوم کردن منکران تغییر آب و هوا در مجلس نمایندگان خود ، و گرفتن واقعی است رهبری در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، خارج کردن کربن از بشکه و انجام تعهدات بین المللی و اخلاقی ما برای مقابله با بحران آب و هوا. “

دون ایوزون ، شهردار ادمونتون ، در توییتر خود پیروزی بایدن / هریس را جشن گرفت و گفت که نتایج “بار دیگر ایمان ما را تأیید می کند که انتخابات آزاد و دموکراتیک پاسخگویی نهایی است ، به ویژه برای کسانی که اطلاعات نادرست را گسترش می دهند ، قوانین را فرو می ریزند و اختلافات را ایجاد می کنند.”

کتابخانه عمومی ادمونتون با انتشار این خبر خوشی ، با ارسال یک لیست خواندنی با عنوان “خود را دوباره بزرگ بساز” که ظاهراً متوجه ترامپ است ، سرگرم شد. این لیست شامل پیشنهادهایی است که از عناوین مربوط به ضرر و جابجایی ، نکات مربوط به گلف و زندگی نامه جو بایدن را شامل می شود.