نخست وزیر آلبرتا ، جیسون کنی ، از واکنش همه گیر دولت دفاع می کند

نخست وزیر آلبرتا کنی در حال دفاع از رواج محدودیت های جدید همه گیر در دولت خود است که برخی از کارشناسان پزشکی از هفته ها قبل خواستار اجرای این استان بوده اند.

در یک کنفرانس خبری روز سه شنبه ، کنی اعلام کرد که محدودیت های جدی جدیدی از جمله حکم ماسک در سطح استان ، ممنوعیت اجتماعات داخلی و خارجی و تعطیلی کازینوها ، رستوران ها ، آرایشگاه ها ، سالن های ورزشی و سایر اماکن عمومی را شامل می شود.

کارشناسان ، از جمله دانشگاهیان و پزشکان ، هفته ها پیش از دولت کنی خواسته بودند که این نوع محدودیت ها را اعمال کند ، زیرا نرخ آلودگی COVID-19 در آلبرتا به بالاترین میزان در کانادا رسید ، سیستم مراقبت های بهداشتی استان را به نقطه شکست رساند و طاقت فرسا بود. ردیابی تماس

همانطور که ماه گذشته سی بی سی نیوز گزارش داد ، ضبط های مخفی نشان داد که کارکنان بهداشتی آلبرتا معتقدند که کنی و دولت وی بیش از آنکه به ویروس کرونا مبتلا شوند ، بیشتر به فکر اقتصاد هستند.

این ضبط ها همچنین تنش بین دولت کنی و کارشناسان بهداشت عمومی خود در مورد اجرای اقدامات برای محدود کردن شیوع ویروس را نشان داد.

کنی روز سه شنبه بارها و بارها تأکید کرد که اعمال محدودیت هایی که می دانستند به شدت به مشاغل کوچک آسیب می رساند برای او و دولتش دشوار است.

وی همچنین گفت: پاسخ متعادل آلبرتا به همه گیری از بهترین واکنشها در جهان است.

كني گفت: “غريزه برخي از تعطيل كردن همه چيز از ابتدا براي معيشت تعداد بيشماري از آلبرتيان مخرب خواهد بود.”

“آلبرتا ، در بیشتر 9 ماه گذشته ، نسبت به سایر استانهای بزرگ کانادا ، تمام ایالت های ایالات متحده و تقریباً تمام کشورهای اروپایی با محدودیت های سختگیرانه کمتر ، موارد تأیید شده بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از COVID را کاهش داده است.”

در كنفرانس مطبوعاتی كنی همچنین برای دفاع از پاسخ همه گیر مورد انتقاد دولت خود فراخوانده شد.

كني در پاسخ به اين سال كه آيا به هيچ مسئوليتي اعتراف مي كند يا از عمليات استان در برابر هدايت بيماري عذرخواهي مي كند ، كني به آلبرتا آخرين استان كانادا براي تحميل سياست ماسك حكمي در سراسر استان اشاره كرد.

وی این واقعیت را ذکر کرد که آلبرتا میلیون ها ماسک رایگان برای “عادی سازی استفاده از آنها در اوایل دوره همه گیری” به دست داده است.

نخست وزیر همچنین گفت که کبک ، انتاریو و منیتوبا به طور قابل توجهی بالاتر از مرگ ناشی از COVID-19 داشتند.

کنی ، همانطور که قبلاً نیز اظهار داشت ، همه گیری نشان دهنده بخش کوچکی از مرگ و میرهای هر روز در آلبرتا است.

وی گفت: “من می توانم شما را با تجزیه و تحلیل آماری مقایسه ای نتایج ما در مقابل حوزه های قضایی که اقدامات بسیار سختگیرانه تری انجام داده اند ، اداره کنم.”

“در پایان روز ، ما سعی کرده ایم این کار را به روشی متعادل انجام دهیم و اکنون این آلبرتایی ها هستند که باید در این زمان بسیار مهم با چالش روبرو شوند.”

ناتلی تصمیم کنی برای عدم اقدام زودتر را زیر سوال می برد

ریچل نوتلی ، رهبر حزب دموکراتیک ملی در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت اقدامات جدید باید حداقل چهار هفته پیش اعلام می شد.

وی گفت: مقایسه با سایر استان ها كه زودتر اقدام كردند نشان می دهد كه میزان آلودگی ویروس در آلبرتا پنج تا 10 برابر بیشتر است.

“ما دیده ایم که بستری ها از پشت بام عبور می کنند ، ما دیده ایم [intensive care admissions] از پشت بام عبور کنید ، ما شاهد هستیم که میزان تلفات ناگوار به طور قابل توجهی افزایش می یابد “.

“و آلبرتا نه تنها سرانه ، بلکه به طور کلی بیشترین تعداد موارد فعال را در خود جای داده است.”