مستند بین نژادی از موسیقی و زندگی 4 هنرمند بومی در آلبرتا رونمایی می کند

برای آرموند داک رئیس ، خواننده و ترانه سرا ، بزرگ شدن با خواندن خواننده قدرت به او قدرت صوتی داد تا بعدا آهنگ های موسیقی کشور خود را کمربند کند.

داک چیف ، که اکنون آهنگ های موسیقی خود در کانتری را می نویسد ، می گوید: “من با گوش دادن به موسیقی کانتری بزرگ شدم و فقط عاشق آن صدا ، گیتار استیل و کمانچه شدم.” او با خوشحالی یادآوری می کند که از نزدیکان نزدیک در کلونی دیدار کرده و با پدرش – که همیشه با پس زمینه موسیقی جورج جونز ، وایلون جنینگز و سامی کرشاو – به رودئود سفر کرده است.

اردک رئیس می گوید: “آواز پاوو واقعاً به من کمک کرد تا صدای خود را توسعه دهم.” “می دانید ، از این روش به گونه ای استفاده کنید که بتوانم با گیتار آواز بخوانم و صدایم را به اطراف پرتاب کنم ، زیرا در پاور … عضلات خاصی لازم است که به ما کمک می کنند تا آواز بخوانیم.”

اردک رئیس یکی از چهار هنرمند بومی اهل آلبرتا است که در یک مستند جدید CBC نمایه شده است ، بین نژادی، شنبه ، 7 نوامبر از CBC پخش می شود و از GEM پخش می شود. این مستند 45 دقیقه ای نگاهی اجمالی به زندگی نوازندگان بومی دارد.

Bebe Buckskin با گیتار آکوستیک خود در خیابان Stephen در کلگری شلوغ می کند. (آدام سلوی)


این هنرمندان در جستجوی ریشه های خود به عنوان مردم بومی استان در یک سری مکالمه های یک به یک با یکدیگر آزاد هستند.

Bebe Buckskin ، نوازنده راک اهل Paddle Prairie Métis Settlement در شمال آلبرتا ، می گوید موسیقی او هم یک علاقه و هم یک مسئولیت است. او با اولیویا تیل فیترز ، بزرگی که کلمات و زبان های سیاه پوست پا را وارد ترانه های خود می کند ، تن به تن گپ می زند.

این زنان عشق به اسب و نگرانی در مورد از دست دادن زبان سنتی دارند. آنها همچنین عاشق نوشتن و اجرای موسیقی خود هستند.

باكسكین می گوید هنگام اجرا چه در صحنه و چه به خصوص هنگام شلوغ کردن بسیار راحت است.

وی به Tailfeathers گفت: “اینگونه بود که برای مدتی زندگی ام را تأمین می کردم ، فقط از طریق شلوغ کاری بود.”

“اینگونه فرزندانم را تغذیه کردم و اجاره خانه را نیز پرداخت کردم. به همین دلیل آن را بسیار دوست دارم. این تجربه بسیار خوبی است که بتوانم با افراد در آن سطح ارتباط برقرار کنم و قدردانی آنها را احساس کنم. این یک تبادل انرژی زیبا است.”

پیروان خیاط ، که بزرگتر از رفتن به مدارس مسکونی بودند و بعداً به عنوان یک معلم ذخیره در خون ، می گویند او تحت تأثیر سرودهای مسیحی و موسیقی سنتی بومی قرار گرفت.

او همیشه موزیکال بود ، اما یک روز طبل برداشت و شروع به آزمایش ریتم خود کرد و در نهایت کلمات Blackfoot را اضافه کرد. هدف او آوردن موسیقی برای دانش آموزانش بود.

اولیویا تیل فیترز معروف است که زبان Blackfoot را در موسیقی خود ادغام می کند. (آدام سلوی)

او می گوید: “بهترین کار انتقال آن به جوانان است.” “و افتخار كردن به عنوان مردم ملت اول به كيستيد.”

گفتگوها صریح و آشکار است.

“چه چیزی باعث می شود شما آواز بخوانید؟” اردک رئیس از دوست دیرین خود Darcy Turning Rope ، خواننده و درامر گروه موسیقی پا سیاه Blackfoot می پرسد.

“من به همه افرادی که در خیابان یا بیمارستان هستند یا فقط یک سبک زندگی خشن را می گذرانم فکر می کنم و وقتی آواز سخت می خوانم ، همیشه به آنها فکر می کنم. این چیزی است که من را نگه می دارد و من Turning Rope می گوید احساس كنم كه از آن چیزی خارج می شوم. “من از آن لذت فوق العاده می گیرم.”

این دو در جوانی با هم بازی می کردند و همچنین با هم آواز خواندند.

Turning Rope به دوستش می گوید: “شما وقتی من آواز را شروع کردم ، یکی از اصلی ترین الهامات بودید.” “هنگامی که من قبلاً در کلگری زندگی می کردم ، وقتی برای رزرو پایین می رفتم ، شما جز one اولین کسانی بودید که از من خواستید آواز بیایم.”

مدتی این دو در گروهی به نام Siksika Boys بودند.

Darcy Turning Robe یک آهنگ رقص گردی Blackfoot سنتی در استودیوهای CJSW اجرا می کند. (آدام سلوی)

اردک رئیس می گوید احساس جامعه مشترک او بخشی از زندگی اوست ، در حال بزرگ شدن سیکسیکا ، احاطه شده توسط یک جامعه حامی و بسیار درگیر ردئو ، هاکی و موسیقی. Turning Rope در کلگری بزرگ شد ، و می گوید موسیقی Powwow به او کمک کرده است تا با میراث خود و پدربزرگش ارتباط برقرار کند. او یک خواننده نسل پنجم ولوو Blackfoot است.

او می گوید: “زیبا ، برای برقراری ارتباط با پدربزرگم. هنوز دلم برای او بسیار تنگ شده است و این چیزی است که باعث خوشحالی من می شود زیرا او اصلی ترین است که به من یاد می دهد چگونه آواز بخوانم – او از هشت سالگی من را به رهبری تبدیل کرد.” ، اضافه کرد که او عاشق سفر و به اشتراک گذاری موسیقی است.

او به ویژه دوست دارد به نسل های جوان یادآوری کند که موسیقی Blackfoot هنوز هم قوی است.

او می گوید: “من عاشق این هستم كه در كنار جوانان در آنجا باشم و این جوانان را راهی دیگر ، دری دیگری برای تجربه آنها نشان دهم. آواز خواندن باعث نجات من از طرق مختلف شد.” هر وقت آواز می خوانم ، احساس می کنم کاری را درست انجام می دهم. “

فیلم ساز Trevor Solway خودش یک پا سیاه از Siksika Nation است. با وجود سابقه خانوادگی طولانی در دامداری ، سلوی تصمیم گرفت تا برای داستان سرایی در جامعه قهرمان شود. این اولین فیلم وی است که از CBC پخش می شود.

سلوی در گزارشی می گوید: “کلمه” بین قبیله ای “نشان دهنده گردهم آمدن افراد ، ابرازها و استعدادها است و این مستند در مورد گردهم آمدن چهار استعداد بزرگ است.” “من از اشتراک گذاری هیجان زده ام بین نژادی زیرا ثروت هنر موسیقی را نشان می دهد که ما هنوز در پیمان 7 کشف نکرده ایم. “