به بیمارستانهای کلگری گفته شده است که اکسیژن را حفظ کنند ، اما پزشکان از این درخواست پرچم قرمز می ترسند

خدمات بهداشتی آلبرتا می گوید كه یك یادداشت كه كارمندان بیمارستان كلگری را به كاهش استفاده از اکسیژن ترغیب می کند ، پاسخی فعالانه به افزایش پیش بینی تقاضا با بالا رفتن بستری های COVID-19 است.

اما برخی از پزشکان می گویند این درخواست نگران کننده است و چیزی نیست که قبلاً دیده باشند.

برنامه تنفسی منطقه کلگری نوشت: “با توجه به محدودیت های سیستم اکسیژن فله در برخی از سایت های مراقبت حاد بزرگسالان در کلگری و انتظار می رود افزایش تقاضا به دلیل همه گیری COVID-19 ، ما نیاز به کاهش تقاضای سیستم اکسیژن فله را داریم”. جمعه کارملا استینکه و دکتر جاناتان گودت را رهبری می کند.

اکسیژن فله به چگونگی ذخیره اکسیژن در حجم زیاد در بیمارستان ها به صورت مایع اشاره دارد. تقریباً مانند آب لوله کشی توسط لوله ها به اتاق هر بیمار تحویل می شود.

“اقدامات بالینی همه را ملزم می کند که بلافاصله اقدامات حفاظت از اکسیژن را انجام دهند.”

این یادداشت به پزشکان و پرستاران توصیه می کند بیماران را ارزیابی کنند تا ببینند آیا می توان از اکسیژن در آنها کاسته و یا میزان “اشباع اکسیژن” در کمترین میزان قابل تحمل را در خون بیمار هدف قرار داد.

طبق این گزارش ، سایتهایی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند عبارتند از: مرکز پزشکی Foothills ، بیمارستان عمومی Rockyview و مرکز Peter Lougheed که همگی در حال حاضر شیوع COVID-19 دارند.

دکتر دیوید زیگون ، مدیر پزشکی منطقه خدمات ادمونتون در خدمات بهداشتی آلبرتا ، در جریان به روزرسانی استانی COVID-19 در روز دوشنبه گفت که این یادداشت بخشی از یک طرح “پیش بینی” برای اطمینان از وجود منابع کافی بود.

سخنگوی AHS به CBC گفت که کالگری اکسیژن کافی برای تأمین نیازهای بیمار دارد و هر محدودیتی در اکسیژن رسانی نیست بلکه در ظرفیت لوله هایی است که اکسیژن را از یک منبع متمرکز دریافت می کنند.

AHS گفت: “یادداشت کنترل و حفاظت از O2 به منظور یادآوری پزشکان برای ارائه اکسیژن درمانی به روشی مسئولانه و آگاهانه و پیشگامانه در حفاظت از منابعی که تشخیص می دهد افزایش بالقوه بیماران نیاز به اکسیژن درمانی دارند ، بود.” .

به روزرسانی زیرساخت های این سیستم در حال انجام است و تا ژوئن سال آینده به پایان می رسد و AHS در عین حال گفت که با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای حفظ مناسب منابع اکسیژن کار می کند.

“محدودیت ها نگران کننده هستند”

با این حال ، دکتر کری یوهانسون گفت که این یادداشت اولین بار در 15 سال کار وی به عنوان متخصص طب ریوی در کلگری بود.

یوهانسون ، که همچنین استادیار بالینی در گروه های پزشکی و علوم بهداشت جامعه در دانشگاه کلگری است ، گفت: “این محدودیت ها از این جهت هشدار دهنده است که ما قبلاً هرگز از ما خواسته نشده است که اکسیژن را در محیط مراقبت حاد جیره بندی یا محدود کنیم.” .

یوهانسون گفت كه اقداماتی كه در این یادداشت انجام شده است هیچ گونه آسیبی به بیماران نمی رساند ، اما نشان دهنده فشار بر سیستم مراقبت های بهداشتی است.

“اکسیژن برای بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان و مطمئناً در بیماران مبتلا به COVID-19 مراقبت اساسی است. بنابراین من فکر می کنم اگرچه این اقدامات فعلی منطقی به نظر می رسد و من فکر نمی کنم که آنها ایمنی بیمار را به خطر بیندازند ، اما پرچم قرمز عمده ای را در این زمینه برافراشته می کنند. ما نمی دانیم که تختهای ICU در ادمونتون دو برابر شده است. ”

“من فکر می کنم آنچه این برای من نشان می دهد فقط این واقعیت است که ما برای حجم معینی از مراقبت های بهداشتی برنامه ریزی می کنیم و در زمان های معمول ، این مشکلی نخواهد بود.”

دیوید شفرد ، منتقد بهداشت مخالف حزب دموکراتیک ملی روز دوشنبه به مجلس گفت که این یادداشت دلیل نگرانی است.

وی گفت: “حتی در حالی كه بیمارستان های ما مملو از بیماران وخیم است ، AHS كمبود اکسیژن دارد.”

وزیر بهداشت تایلر شاندرو در پاسخ گفت که چنین نیست ، و این یادداشت نشان دهنده یک طرح احتمالی و اتفاقی است که “غالباً در طول هر سال مشخص” اتفاق می افتد.

روز دوشنبه 453 نفر در بیمارستان و 96 نفر در مراقبت های ویژه در این استان بودند.

دکتر جو ویپوند ، پزشک اورژانس و استادیار بالینی در دانشگاه کلگری گفت ، با افزایش دو برابری تعداد بیماران در بیمارستان هر چند هفته ، سیستم به نقاط ضعف برخورد می کند.

وی گفت: “من نگران هستم زیرا نمی دانم آینده در انتظار چیست.”