به آینده دره رودخانه ادمونتون اهمیت می دهید؟ نظرسنجی “آب را لمس کن” امشب بسته می شود

دوشنبه آخرین شبی است که باید در مورد برنامه شهر ادمونتون برای بازسازی بخشی از قسمت اصلی دره رودخانه ادمونتون سنجیده شود.

پروژه City Touch the Water Promenade پیشنهاد می شود یک زمین چهار کیلومتری درست در شمال رودخانه ساسکاچوان شمالی ، بین پل جاده گروت و محله راسدیل طراحی شود.

دو مفهوم تفرجگاه ساحلی رودخانه – که پس از یک دور مشاوره عمومی در پاییز سال گذشته توسعه یافته است – برای بحث هستند.

مفهوم Gateways ایجاد سه مکان تجمع بزرگ و همچنین ترمیم نهر Groat Ravine مدفون شده را پیشنهاد می کند.

مفهوم Gateways دارای سه مکان بزرگ تجمع در کنار پل Groat ، پل High Level و Walterdale Bridge است. (معماران Dub ، Stoss Landscape Urbanism و ISL Engineering)

مفهوم Threads فضاهای بیشتری برای جمع آوری در ابعاد کوچکتر در حاشیه رودخانه پیشنهاد می کند. بخشهایی از این طرح شامل مسیرهای جداگانه است که هم مسافران فعال و هم عابران پیاده را در خود جای می دهد که کاوش در منطقه را با سرعت کمتری انجام می دهند.

مفهوم Threads تعداد بیشتری مکان تجمع کوچکتر در امتداد تفرجگاه رودخانه دارد. (معماران Dub ، Stoss Landscape Urbanism و ISL Engineering)

هر دو طرح دارای گیاهان متنوع تر و مسیر گسترده تری است که در امتداد کل بخش زمین اجرا می شود.

یک نظرسنجی آنلاین نشان می دهد که محبوب ترین پیشنهاد Threads است ، با 55 درصد از 303 رأی برای این مفهوم ، اما مفهوم Gateways مدافعان خود را دارد.

کلر مک دونالد ، که نظرات خود را در مورد هر دو مفهوم در اوایل ماه جاری به شهر ارائه کرد ، گفت که نهر روز ، فرصت های آموزشی و سایر امکانات رفاهی موجود در طرح Gateways می تواند افرادی را جذب کند که در غیر این صورت از دره رودخانه بازدید نمی کنند.

وی گفت: “آنچه من در این مورد دوست دارم این است كه آنها فضاهایی را ایجاد می كنند كه افراد با هر توانایی قادر به جمع آوری آنها باشند.”

الیزابت سیتکو همچنین مفهوم Gateways را ترجیح می دهد. وی گفت که از روشنایی روزانه نهر Groat Ravine و حفاظت از مناطق طبیعی برای ساخت مسیرهای بتونی بیشتر پشتیبانی می کند.

اگرچه او به طور كلی از این پروژه خوشش می آید ، اما او ابراز نگرانی می كند كه هر دو طرح در شناخت اهمیت منطقه راسدیل برای ملتهای اول و مردم متیس به اندازه كافی پیش نرود.

تصویری از مفهوم Threads نشان دهنده مسیر و محل پیاده روی عابر پیاده است که بین پارک ویکتوریا و پل جاده گروت واقع شده است. (معماران Dub ، Stoss Landscape Urbanism و ISL Engineering)

وی گفت: “من می دانم که شهر مشاوره انجام داده است ، اما وقتی به برنامه نگاه می کنم ، تعجب می کنم که آیا این مشاوره در طرح منعکس شده است؟”

در یک پست در وب سایت خود ، دوچرخه ادمونتون ، جامعه غیرانتفاعی که قبلاً به عنوان انجمن مسافران دوچرخه ادمونتون شناخته می شد ، مفهوم Threads را برای اولویت قرار دادن اتصال و حرکت تحسین کرد اما از هر دو برنامه فقدان سرپناه از عناصر انتقاد کرد.

کریستوفر چان ، مدیر اجرایی دوچرخه ادمونتون ، در مصاحبه ای با اشاره به اینکه دوچرخه سواران ، دوندگان و عابران پیاده از دره رودخانه در تمام طول سال استفاده می کنند ، گفت: “داشتن مکان هایی که می توانید در آن پناه بگیرید و گرم شوید واقعاً مهم است.”

وی افزود: پناهگاه ها همچنین می توانند این منطقه را برای افرادی که نمی توانند مدت زیادی در سرما بیرون از منزل باشند ، در دسترس قرار دهند.

برخی از ساکنان هدف کل پروژه را از نظر هزینه و صرفه جویی در محیط زیست زیر سوال می برند.

یک پست فیس بوکی توسط ائتلاف حفاظت دره رودخانه ادمونتون استدلال می کند که دره رودخانه باید محافظت و احیا شود ، نه اینکه تخریب بیشتری شود.

بودجه ساختمانی این پروژه تصویب نشده است و همچنین هزینه های اجرای هر مفهوم نیز تعیین نشده است.

جف اسمیت ، ناظر کلی برنامه ریزی و طراحی فضای باز در شهر ادمونتون گفت: “ما برای تهیه بودجه آماده خواهیم شد.”

وی گفت: “ما می توانیم مرحله برنامه ریزی این پروژه را در این مأموریت شورا به اتمام برسانیم ، و سپس احتمالاً شوراهای آینده تصمیم خواهند گرفت كه م whichلفه های پروژه هایی را كه می خواهند پیش ببرند”.